[linux] SATA disk

peto fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Čtvrtek Listopad 20 08:45:58 CET 2003

----- Original Message -----
From: "Peter Samek" <samek na upc.uniba.sk>
To: <linux na lists.linux.sk>
Sent: Wednesday, November 19, 2003 2:02 PM
Subject: Re: [linux] SATA disk

http://www.pctuning.cz/Default.aspx?CatID=75&LayId=2&ArtId=18620&ChapID=4207

> S tym by som si dovolil nesuhlasit. Je pravda, ze vacsina vyrobcov
> jednoducho iba pridala SATA rozhranie k PATA diskom a teda v
> benchmarkoch sa neprejavil markantny vykonnostny rozdiel. Ale myslim si,
> ze SATA bol krok spravnym smerom co sa tyka buducnosti.

To nikto nespochybnuje

> PATA sa dostavalo k technologickemu limitu a zjavne "seriova"
> technologia ponukala potrebne moznosti na buduce rozsirovanie. Okrem
> toho uz terajsia specifikacia prinasa zopar novy ficurii (napr.
> hotplug), ktore su zaujimave a ziadane.

hotplug je velmi dobra vec(niekedy dokonca nevyhnutna) na server-och, ale
pokial nemas SATA konektor na prednom paneli case pre desktop ako nahradne
rozhranie  pre USB kluce, USB IDE radice a pod tak ju na desktop-e velmi
nevyuzijes.

Peto