[linux] (long) debian instalacia

Tomas Zatko woody_tz na zoznam.sk
Neděle Listopad 23 14:14:50 CET 2003

Dobry den.

Pokusam sa instalovat asi pol roka stareho unsable debiana a ako clovek,
ktory ma skusenosti iba s ditribuciami ako Mandrake (resp. RedHat) sa citim
ako Alenka v risi divov.
(Mam iba dial-up, novsieho debiana nemam, ani nemam moc odkial stiahnut...
Tohoto som si napalil v lete.. tymto zdravim Milana Plzika :)

Neviem ci/co robim zle, ci/co robim nieco co nemam a nerobim co mam...
Rad by som v tom mal jasno.

Preto (v nadeji ze ma niekto nekopne;) sa sem pokusim napisat vsetko po
poriadku, ako robim.
Konfiguracia stroja, na ktory to davam:
CPU: Intel Pentium 120Mhz
RAM: 32 MB (SIMM)
HDD: 1.2 GB
karta v ISA: 3Com EtherLink III

A este, o co mi vlastne ide: (snad mi upravite moju predstavu, ak je zla)
Chcem urobit malilinku siet (2 pocitace).
Predstavujem si to asi tak, ze klient sa bude pripajat (prihlasovat) na server
na ktorom bude pracovat a behat na net.  Bude vidiet vzdialenu plochu, s
ktorou bude pracovat. (Este nikdy som take nieco nerobil a nic o tom neviem)
Teraz sa vlastne pokusam instalovat system na toho klienta.

ok, takze co robim:

- Nabootujem CD (miniwoody) a volim vanilla kernel
- Mam spusteny instalator.
- delim disk ( hda1 - ext2, 1217MB ; hda2 - swap, 64MB )
- Inicializujem a aktivujem swap
- Inicializujem linuxovu particiu (ext2)
- Pripajam /  (hda1)
- 'Install Kernel and Driver Modules'
- 'Configure Device Driver Modules'
( pripajam modul  3c509 )
(odchadzam z modulov, pac si nemyslim ze by som mohol nieco z toho potrebovat)
- 'Configure the Network'
 - hostname 'pain'
 - odmietam DHCP (nemam DHCP server a vlastne aj tak nemam v karte kabel )
 - IP: 192.168.1.2 (192.168.1.1 bude stroj s ktorym xcem siet. ten by mal byt
 aj branou do internetu)
 - maska: 255.255.255.0
 - gateway: 192.168.1.1
 - domain: {nechavam prazne}
 - DNS: 192.168.1.1 {???}
- Install the Base System
- Make System Bootable (LILO davam do MBR)
- Reboot the system
{ restartjem }

- bezi /usr/sbin/base-config
 - nastavim casovu zonu
 - heslo
 - odstranujem pcmcia balicky
 - Apt konfiguracia (nacita zdroje zo vsetkych 10 CD)
 - tasksel (vyberam iba X window system)
 - dselect [I]nstall
 - exim (konfiguracia)
 - ?koniec...

vidim login:
prihlasim sa ako root.
spustam dselect, aby som vybral balicky
modutils, xsnow, mc
{ vela inych balickov je uz oznacenych }

[I]nstall
75 packages upgraded, 163 newly installed, 17 to remove and 0  not upgraded.
problem: 'Kernel link failure' dozvedel som sa ze 'You may experience
problems linking older (and some newer) kernels with this version od binutils.
atd..
( Davam Ok, aj tak nemam inu moznost )

- Manage X server wrapper configuration file with debconf?  <No>
- Manage XFree86 4.x server configuration file with debconf? <No>

(Vypisuju sa hlasky o balickoch, ktore sa odstranuju)
base-config, console0dat, console-tools, console-common, console-tools-libs,
modconf, pcmcia-cs (dva krat warning, ze nemoze zmazat adresar lebo nie je
prazdny)
'Purging configuration files for pcmcia-cs ...'

Zakazujem odstranenie modutils. Nechapem preco ich chce dat prec. Ja som
mu to neprikazoval.

Chybova hlaska:
Errors were entcountered while processing:
 modutils
...bla,bla...
Press enter to continue.
(stlacim enter a nasleduje dalsia nepekna hlaska)

dpkg: 'update-rc.d' not found on PATH.
dpkg: 1 expected program(s) not found on PATH.
NB: root's PATH should usualy contain /usr/local/sbin, /usr/sbin and /sbin.

installation script returned error exit status 100.
Press <enter> to continue.

(dam enter a som naspat v dselect)

A tu je kamen urazu. Netusim co dalej.
Balicky co som chcel nainstalovane nie su.
Toto je bod od ktoreho sa NEVIEM pohnut dalej. Som na lopatkach.

Pravdepodobne som sem toho napisal az zbytocne vela, ale pisal som to
dufajuc, ze z toho bude bude mat jasnejsie ako ja dobra dusa, ktora mi bude
ochotna pomoct.

Za pomoc vopred velmi pekne dakujem
.t..