[linux] (long) debian instalacia

REMENEC Juraj remenec na fyzika.utc.sk
Pondělí Listopad 24 07:04:05 CET 2003

Myslim, ze keby som nevidel ani nazov subjectu - hned by som vedel, ze sa
jedna o DEBIAN, nakolko som s nim uz podobne veci zazil.
Nie je to nic, co by ale tyzden roboty nespravilo ;)) (len zartujem).
Ja osobne by som zacal "komplikaciou" jadra aspon na verziu 2.4.x
(predpokladam, ze tam mas neco ako 2.2.x) . Po uspesnom nakompilovani, by
som si spravil zoznam balikov, ktore chcem/mam nainstalovane a zacal ich
pekne postupne po jednom instalovat. V najhorsom sa ti vypise, ze mu nieco
chyba (nejaky dalsi balik) a ty ho jednoducho doinstalujes.
Viem, jedna sa o neefektivne riesenie, ale toto bolo z mojho pohladu asi
najrychlejsie riesenie. Ked doinstalujes niektore potrebne kniznice a
baliky, tak sa ti nakoniec podari uspesne spustit a pouzivat aj
'dselect'? .
Napokon by som isiel na konfiguraciu grafiky. To je zazitok taktiez na
samostatnu kapitolu. Skus sa pozret ci neexistuje nejaky prikaz 'xconfig',
alebo 'XConfigurator','xtest', alebo nieco podobne na 'x' (resp. 'X').
Viem, ze som tam nasiel taky gr. konfigurator, pomocou ktoreho sa daju
nastavit rozne veci aj bez toho, aby si sa sparal v XF86Config .

Ono s DEBIANOm je na zaciatku kopa roboty, ale potom uz fachci ako DELO.
Mozem povedat, ze uspesne ho uz pouzivam rok a pol. ;)) (bez jedineho
zasahu).
K tomu prihlasovaniu sa na vzdialenu plochu:
-=-=--=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Neviem, aky stroj ma byt to PC c.2, ale doporucujem ti, aby si si na
(kdm,gdm pripadne xdm) spustil funkciu nazvanu "XDMCP" (mam s nou lepsie
skusenosti, ako s VNC) . Na druhom PC, ak ma tiez linuxa si potom daj len
'X -query nazov_prveho_pc :1' a dostanes sa na prve pccku v plne grafickom
rezime. Ak mas na dvojke wina, tak si stiahni CYGWINa, alebo aj trial
verziu programu 'Xmanager'.

Ak chces, aby bol inet aj na druhom PC, mozes si pomocou IPTABLES na prvom
pccku nastavit 'IP Maskaradu', pomocou ktorej budes moct pakety z
fowardovat a prekladat aj na rovno pc2. Viem to spravit pomocou dvoch
prikazov (ak budes mat zaujem - poslem ti).

Mno, to je asi vsio - co ti mozem poradit. ;)
J.