[linux] upgrade servera

Úterý Listopad 25 12:25:19 CET 2003

On 25.11 11:53, Lubomir Host wrote:
>     Ak dojde k vypadku pocas zapisovania dat do datovej oblasti, zo
>     zjournalu by sa mali tieto zapisovane data vediet znovu zapisat. Ale
>     prave tu ja vidim jeden problem:

hmmm, mozem vediet preco odsadzujes svoj test 4mi medzerami?

>     Co ak dojde k vypadku pocas zapisovania dat do journalu (pri data
>     journalingu).

Najskor program nedostane potvrdenie o tom ze data boli zapisane. Vtedy je
uz v jeho rezii postarat sa o to co s nimi. OS s tymto uz neurobi nic, ale
ani nemoze a nema zmysel aby sa snazil o toto.

(necheckoval som to, ale ak sa niekomu chce, moze skusit)

> Pri opravovani filesystemu pri mounte o tieto data
> musis taktiez prist, lebo su nekonzistente (neni tam znacka, ze
> v journale su data zapisane dobre). Ak dojde k vypadku po zapisani
> journalu, tak tieto data obnovit vies.

yo, a to je prave to, o co tu ide.

> [...]
>     a nemas nic ine na praci alebo ides testovat schopnosti
>     journalovania. Takze das zapisovat vacsie kvantum dat a v nahodny
>     okamich servery vypojis z elektrickej siete.
>
>     Otazka:
>
>         Predpokladam, ze pri data journalingu budu tie data malicko
>         rychlejsie zapisane v journale ako pri metadata journalingu
>         (lebo metadata journal musi po zapisani dat do datovej oblasti
>         este spravit opravu metainformacii v datovej oblasti, aby sa
>         transakcia mohla povazovat za ukoncenu).
>         Musia sa vsak zapisovat este raz do datovej oblasti.

ja ratam s tym, ze pri zurnalovani dat sa nevynechava nic, iba sa pridava
zapis dat do zurnalo a potom kopirovanie do pracovnej oblasti.

>         Takze data journaling sa ti vyplati, len ak by k vypadkom
>         dochadzalo medzi tym, ked uz su na systeme s matadata
>         journalovanim data zapisane v datovej oblasti, ale este nie su
>         opravene metainformacie. Ako dlho (percentualne) trva
>         prepisanie metainfromacii oproti zapisu datovych udajov?

to velmi silne zavisi od velkosti suborov s ktorymi sa pracuje. moze to
byt niekolkokrat viac aj niekolkokrat menej (imho - necheckoval som)

>         Oplati sa pouzivat data journaling ked zapis trva 2x dlhsie?

oplati sa nam zabezpecit nielen proti poskodeniu filesystemu ale aj proti
vypadku dat na jeho urovni?
Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
Boost your system's speed by 500% - DEL C:\WINDOWS\*.*