[linux] upgrade servera

Lubomir Host rajo na Idea.Platon.SK
Úterý Listopad 25 13:24:39 CET 2003

On Tue, Nov 25, 2003 at 12:25:19PM +0100, Matus UHLAR - fantomas wrote:

> hmmm, mozem vediet preco odsadzujes svoj test 4mi medzerami?

Lebo sa mi to tak viacej paci (pokial to nezacnu pouzivat vsetci). Ak ej
to ale problem, neni problem to zmenit (smerom hore aj dolu ;).

> Najskor program nedostane potvrdenie o tom ze data boli zapisane. Vtedy je
> uz v jeho rezii postarat sa o to co s nimi. OS s tymto uz neurobi nic, ale
> ani nemoze a nema zmysel aby sa snazil o toto.
>
> (necheckoval som to, ale ak sa niekomu chce, moze skusit)

> yo, a to je prave to, o co tu ide.

Suhlasim s tebou, ale moja otazka smerovala na to, ze aka je
pravdepodobnost vypadku systemu v case, ked by sa v pripade
journalovania metadat nestihli este prepisat metadata do datovej
oblasti ale data tam uz zapisane su.

> ja ratam s tym, ze pri zurnalovani dat sa nevynechava nic, iba sa pridava
> zapis dat do zurnalo a potom kopirovanie do pracovnej oblasti.

> to velmi silne zavisi od velkosti suborov s ktorymi sa pracuje. moze to
> byt niekolkokrat viac aj niekolkokrat menej (imho - necheckoval som)

Mna by tieto testy velmi zaujimali. Lenze sa obavam, ze na to nemam az
tak vela casu, aby som si spravil doveryhodne a kvalitne testy.

> oplati sa nam zabezpecit nielen proti poskodeniu filesystemu ale aj proti
> vypadku dat na jeho urovni?

To ano, najma v takych dolezitych aplikaciach, ked je rychlost zapisu
dat na disk menej rozhodujuca.

Ale pri mojich uvahach o tom, ze ci pouzivat journalovanie celych dat
alebo iba metadat som pozabudol na to, ze journal moze byt umiestneny na
inom disku a vtedy zapis dat na disk nebude 2x spomaleny ale iba o kusok
pomalsi ako normalne.

Kazdopadne ked chcem zvysit zabezpecenie svojich dat, tak najprv sa
zacnem zaoberat tym, ci nepouzit RAID resp. v akej konfiguracii.
Kompletne zlyhanie disku je sice menej caste ako vypadok prudu, ale je
viacej riskantne, lebo prichadzam o vsetky data.

Takze aby som to zhrnul:

- zalezi od toho, aky dolezity je ten system
- nakolko drahy a ake drahe su tie data v nom ulozene
- kolko financnych prostriedkov sa rozhodnem vrazit do zabezpecenia dat,
  aby sa mi to oplatilo
- kolko penazi dam na to, aby som mal system s pozadovanym vykonom pri
  danom zabezpeceni

Takze data journaling pouzit vtedy, ak je journal na inom disku ako
datova oblast. Toto vsak ext3 ako pozeram nezvlada. XFS zvlada mat
journal na inom zariadeni, nezvlada vsak data journaling.

Takze si vyberte. ;)

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/