[linux] upgrade servera

riki phobie na axfr.org
Úterý Listopad 25 13:24:15 CET 2003

Lubomir Host wrote:

>     Ako 1. moznost XFS, 2. reisers. na ext3 sa vykasli. XFS ma dobre
>     podporne programy a ficurije o ktorych mozu ostatne fs bud snivat
>     alebo si budes patchovat jadro vselijakymi divnymi patchmi.

okrem toho XFS zerie strasne vela pamate oproti reiserfs a ext3
cena za vlastnosti ktore ma xfs je takmer kompletne prepisane vfsko a
malokedy je kernel s xfskom mensi ako 1MB, takisto neodporucam
nestabilne rady xfs

xfs je rychly filesystem na ktorom prides o data len pri hardwarovej
chybe disku ale o to viac, pretoze xfs si dynamicky alokuje miesto pre inody

je to asi najrychlejsi filesystem pre storovanie suborov mensich ako 1kb

>     Jadra 2.6.0-test[5-9] mi vyborne bezia aj na desktope aj na serveri.
>     Ja zatial mozem iba odporucat.

jadra 2.6.0-test[5-9] su testovacie a vysli len preto lebo malo ludi
testovalo 2.5 radu takze nevhodne na produkcne servery.

ext3 ma oproti tomu vyhodu spatnej kompatibility s ext2, ale nie je
vhodna na obrovske storage >100gb

reiser nepoznam lebo som s nim nemal dobre skusenosti :)