[linux] upgrade servera

Úterý Listopad 25 14:21:48 CET 2003

On 25.11 13:24, Lubomir Host wrote:
> Lebo sa mi to tak viacej paci (pokial to nezacnu pouzivat vsetci). Ak ej
> to ale problem, neni problem to zmenit (smerom hore aj dolu ;).

odporucam zmenit smerom dole, resp svoje vlastne komentare najlepsie
neodsadzovat vobec.

> Suhlasim s tebou, ale moja otazka smerovala na to, ze aka je
> pravdepodobnost vypadku systemu v case, ked by sa v pripade
> journalovania metadat nestihli este prepisat metadata do datovej
> oblasti ale data tam uz zapisane su.

AFAIK: Data sa do zurnalu pisu spolu s metadatami, takze bud za zapise
vsetko, alebo sa nezapise nic (resp, ak sa zapisala polovica, system to
berie akoby sa nezapisalo nic).

Ak sa zapise vsetko, budu tam aj data aj informacia o tom, kam s nimi.

> To ano, najma v takych dolezitych aplikaciach, ked je rychlost zapisu
> dat na disk menej rozhodujuca.

asi tak. data v proxy alebo news serveri nie su take dolezite ako maily.

> Takze aby som to zhrnul:
>
> - zalezi od toho, aky dolezity je ten system
> - nakolko drahy a ake drahe su tie data v nom ulozene
> - kolko financnych prostriedkov sa rozhodnem vrazit do zabezpecenia dat,
>   aby sa mi to oplatilo
> - kolko penazi dam na to, aby som mal system s pozadovanym vykonom pri
>   danom zabezpeceni
>
> Takze data journaling pouzit vtedy, ak je journal na inom disku ako
> datova oblast. Toto vsak ext3 ako pozeram nezvlada. XFS zvlada mat
> journal na inom zariadeni, nezvlada vsak data journaling.

data zurnaling ma zmysel aj pokial ide o ten isty disk/raid. Ale treba
ratat so spomalenim a rozhodnut sa, co je dolezitejsie.

RAID pomaha proti vypadku disku
Zurnal pomaha proti vypadku prudu/systemu a podobne
zalohovanie pomaha proti chybam ludskym (rm -rf), softwarovym alebo HW

takze v niektorych pripadoch ma zmysel vsetko.

Btw prave som sa dozvedel ze reisersfs s nejakym patchom podporuje
zurnalovanie dat. Takze dalsi kandidat na kriticke aplikacie...

Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
Enter any 12-digit prime number to continue.