[linux] upgrade servera

Lubomir Host rajo na Idea.Platon.SK
Úterý Listopad 25 22:56:32 CET 2003

On Tue, Nov 25, 2003 at 01:24:15PM +0100, riki wrote:
> okrem toho XFS zerie strasne vela pamate oproti reiserfs a ext3
> cena za vlastnosti ktore ma xfs je takmer kompletne prepisane vfsko a
> malokedy je kernel s xfskom mensi ako 1MB, takisto neodporucam
> nestabilne rady xfs

XFS modul ma cca 500 kB, takze je naozaj obrovsky. Ale zato podla mna
velmi dobry. Jadro ma u mna cca ~ 1340 kB (XFS zakompilovane priamo do
kernelu).

> xfs je rychly filesystem na ktorom prides o data len pri hardwarovej
> chybe disku ale o to viac, pretoze xfs si dynamicky alokuje miesto pre inody
>
> je to asi najrychlejsi filesystem pre storovanie suborov mensich ako 1kb

Taktiez by mal XFS zvladat velke pocty suborov v jednom adresari (cca
~ 100000), na ext3 som s tym mal dost problemy.

XFS som rozbehal aj vtedy, ked som mal zly sektor priamo v journali.
Myslim, ze nic podstatneho mi vtedy nezmizlo. Ma velmi dobre podporne
utility na udrzbu, napr. taky xfs_db, ktorym sa mozete hrabat priamo po
inodach. ;-)

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/