[linux] ADSL alcateeeeeeeeeel speedtouch 510 :o((( - VAROVANIE!

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Pondělí Říjen 6 11:15:31 CEST 2003

hello all,

chcem vas vsetkych varovat pred %subj% v spojeni s linux serverom v LANke.
pisal som to povodne kamosovi, ale mozno aj niekomu z vas zachranim nervy. par
faktov o tomto bastarde:

1) nezapina sa po vypadku a obnoveni napajania, treba manualne stlacit ON/OFF.

2) ma v sebe dhcp server, wins server, dns server, a vie robit port forwarding.
avsak obmedzenie - ked chces forwardovat port zvonku na masinu nazvime ju SERVER
dnu, funguje to iba vtedy, ked SERVERu adresu cez dhcp prideli alcatel - inac nie.
proste ked alcatel nema klienta (SERVER) v dhcp leases, neposle na neho v ramci
port forwardingu ani bajt.

zaver z 1 a 2:
vypadne napajanie, vypne sa SERVER aj ALCATEL. obnovi sa napajanie, zapne sa SERVER,
ALCATEL nie. SERVER nedostane ip-cku od dhcp, nic nefunguje. ked zapnes ALCATEL,
musis renewnut adresu, lamer ktory to nevie musi restartnut server. krasa. ale to
nie je vsetko.

3) v ramci dhcp ALCATEL vzdy ponuka klientom seba ako DNS server. ale nevie
odpovedat na MX zaznamy. vid http://www.linux.cz/lists/archive/linux/192035.html .
kym som to vyguuglil, pozeral som na nslookup ako puk a nechapal som co mam kde zle.
neuveritelne, ze?

4) basnicka otazka - ako funguje DHCP a DNS v linuxe? ked dostanem cez dhcp adresy
nameserverov, dhcpcd prepise /etc/resolv.conf.

spojime vsetko dokopy, nech je sranda:
- SERVER je klasicky mailserver, ma prijimat postu z internetu a tam ju aj vediet
posielat.
- ked chcem aby mi fungoval port forwarding 25 zvonku na SERVER, musi byt server DHCP
klientom ALCATELu.
- ked zapnem DHCP, dostanem cez DHCP aj adresu zhyzdeneho nameservera, ktory nevie
resolvovat MX.
- ked rucne prepisem /etc/resolv.conf, po obnoveni DHCP som zas kde som bol.
- ked vypnem DHCP, nejde mi port forwarding dnuka, neda sa prijat mail.
- ked zapnem DHCP, prepise sa resolv, nejdu MX a neda sa mail odoslat.
- ked vypadne elektrina tak sa to dojebe uplne. lebo alcatel sa nezapne, server nedostane
ip-cku, bezny uzivatel nema daleko k infarktu a admin znaly predoslych problemov je uz
davno v lekarskej starostlivosti.

vysledok?
alcatel 510 je grc, bastard. nekupovat. ked ho niekde uvidite, tak ho mozte jedine tak
za mna oplut alebo ocurat.