[linux] po kompilacii sa s novym jadrom nenacitaju moduly...

pecko pecko na szm.sk
Pondělí Říjen 6 20:24:18 CEST 2003

zdravim!

z doposial neznamych pricin ma postihol tento problem:

po jednej standardnej kompilacii jadra 2.4.22 (debian) sa mi pri bootovani (konkretne este pri dekompresii image)
 noveho jadra dostalo spravy, ze image ma nejaky problem a system je halted. po dalsom pokuse s kompilaciou prezmenu zahlasil, ze je priliz velky. tak som to teda skusal dalej nasledovne. preniesol som cely system na inu particiu. z tejto sa mi podarilo nabootovat nove jadro, ale nenacitalo moduly. pristupil som teda k novemu prerozdeleniu disku, zmene fs z ext3 na reiserfs a instalacii. nahodil som si jadro 2.4.18-bf2 (debian) a nainstaloval uspesne a funkce linux nanovo. nasledovala instalacia make a ncurses, aby som mohol spustit make menuconfig. jadro som nastavil a vykonal make dep(bez chyby), make modules(pri niektorych moduloch vypisalo 'nothing to be done with 'modules''), make modules_install (ak som si stihol vsimnut, pri vsetkych moduloch vypisalo 'nothing to be done with 'modules_install'') a nakoniec make bzImage (pravdepodobne bez chyby). vytvoreny bzImage som skopiroval do /boot a rebootol som. jadro uz nastastie rozbali v pohode aj ho zacne bootovat, ale ked dojde na moduly, ako prvy sa objavi vypis 'modprobe: modprobe: can't open dependences file /lib/modules/2.4.22/modules.dep (no such file or directory)' nasleduju dalsi vypisy typu 'kmod: failed to exec /sbin/modporbe -s -k scsi_host....., errno = 2'. po nabootovani samozrejme nie su zavedene ziadne moduly, ale ked zadam modprobe -a *, vsetky sa bez problemov zavedu.

neviem si uz rady. trapim sa s tym uz cely tyzden. doteraz mi vsetko fungovalo a doteraz som rovnakym sposobom kompiloval bez akychkolvek naznakov problemov. a teraz sa mi dokonca neda ani nainstalovat kde. doteraz som pouzival 3.1.4, ale ako zacali tieto problemy, nedokazem z rovnakeho mirroru ako doteraz stiahnut a nainstalovat kde... ale to je uz iny problem. zatial by som rad vyriesil hlavne to kompilovanie...

ak by boli nejake nejasnosti okolo postupu alebo niecoho ineho, kludne ma kontaktujte...

vdaka za pomoc!!!

cpu: duron 1,2 ghz
ram: 128 ddram
mb: epox 8k5a2 (via kt333 + via vt8235)

p.s.:
do prveho vyskytu problemu som uspesne pouzival a kompiloval jadro 2.4.21 (debian)

pecko