[linux] Off topic - Zotavenie po logickej havarii RAID5

Rastislav Nedorost rne na dflex.sk
Úterý Říjen 7 08:42:38 CEST 2003

Ospravedlnujem sa za nepresny popis. Problem je v tom, ze RAID5
logicky zlyhalo a najprv ohlasilo vypadok jedneho disku, vzapati
druheho (z troch). Pritom mam vyskusane, ze vsetky disky su dobre
a data na nich su citatelne, ibaze rozlozene mne neznamym sposobom.
Do RAID-u mi ich naspat radic nechce zaradit.Da sa s tym este nieco
robit?

Rasto

-----Original Message-----
From: linux-admin na lists.linux.sk [mailto:linux-admin na lists.linux.sk] On
Behalf Of Ernest Beinrohr
Sent: Monday, October 06, 2003 12:06 PM
To: linux na lists.linux.sk
Subject: Re: [linux] Off topic - Zotavenie po logickej havarii RAID5

Rastislav Nedorost wrote:

> Mam server vyuzivajuci aj RAID5 beziace na 3 diskoch. Dlho bezal bez
> problemov,
>
> az dnes sa mi RAID5 realizovane na SCSI radici od Adaptecu rozpiskalo
> a zahlasilo
>
> chybu.Dal som tam iny disk a ten tiez odmietlo. Ked som povodne disky
> kontroloval
>
> na inom SCSI radici, vsetky disky su OK...
>
> Ked povodne disky vratim spat do RAID5, stale mi hlasi chybu jedneho z

> diskov.
>
> Da sa nejako "vyresetovat" radic aby znova, bez straty dat, nacital
> konfiguraciu RAID5

> [...]
Vsak na to predsa mas ten raid5 nie? data mas rozlozene na 3 diskoch,
ale v kritickej situacii (teraz) by mali stacit aby bezali dva z nich.
Malo by stacit zly vybrat, pustit, radic by mal dost protestovat, ale ma

by nabehnut a data by sa mali dat skopcit. Idealne samozrejme vvymenit
zly disk za dobry a nechat radic, nech zas rozlozi data.

--
Ernest Beinrohr, OERNii
eAdmin @ axonpro.sk, http://www.axonpro.sk/