[linux] wifi - AP & karta & ipsec/stunnel - trosku LONG popis ;)

Peter N. Vargo (LTS) konfery na lentus.sk
Úterý Říjen 7 14:51:59 CEST 2003

Pekny den :)

Vo firme sme spojeny s vedlajsou firmou (budova cca 100m), co ma pevnu linku
a poskytuje nam net.
nasa.LAN---FW&sluzby---W2000&wifi.karta&MW---(toto je
vzduchom)---AP&MW--FW&verejnaIP=net

**hardware pre Linux
dostal som od sefa povolenie a de facto ziaden limit na to, aby sme
"vyhodili" stare AP+wifi+W2000stroj a splasil tam "cosi slusne"
samozrejme cena je podstatna, ale neobmedzena
predpokladam - 2slusne AP, alebo 1slusny AP^slusna
*poziadavky na AP:
WEP (hoci neplanujem pouzivat)
!obmedzovanie MAC
!moznost menit IP v rozsahoch A, B, C
FW a pod. sa zbytocnost
staci 1*RJ45
!web management
!slusny (bezproblemovy, najlepsie aj s moznostou vymeny firmware) managament
pre linux (okrem web - napr. SNMP)
menitelny firmware
(ak take nieco vobec existuje pre APcka), tak zabudovany stunnel a pod. -
usetrim si "problem 2"
(nemusi byt) aj 22/44Mbit protokoly a moznosti
!bridge, ad-hoc, a infrastructure mody
!dobry signal

*poziadavky na wifi kartu
odvijajuce sa od AP
perfektnu a bezproblemovu instlaciu (a drivre) pre >=2.4.21

Velmi budem rad, ak mi poradite, aky HW pre Linux s danymi poziadavkami (a
na Slovensku v hociktorom VO zohnatelny) by ste odporucili.
Popr. nejake linky, ci diskusie s touto tematikou suvisiace.
Mailujte na s. mail, ci do konfery.

**ipsec/stunnel:
Moja predstava je, aby proste vsetka komunikacia medzi "vonkajsimi vzdusnymi
bodmi" (uzasna formulacia)
bola nejako kodovana - proste kazdy jeden paket, co "preleti vzduchom".
Bezny traffic odhadujem medzi 256kbs-2Mbit, obcas do 4.5Mbit, na oboch
stranach su P3/400-550/128RAM (nie je problem dat viac - ak by nahodou islo
o vykon).
Neviem, ci som sa vobec poziadavkami strafil, ak existuje cosi jednoduchsie,
ci na tento ucel urcene, rad si dam poradit (ten ipsec/stunnel som si iba
tipol, podla zakl. (skoro ziadnych) info, co o tom mam).
Predstavujem si cosi take, ze:
nieco doinstalujem
popr. cosi skompilujem do jadra (2.4.21 z kernel.org, Woody ako system, nie
je problem dat tam 2.4.22)
do rcX.d dam nejaky S/K script a o viac sa nestaram

Skuste poradit, co a ako to pouzit.
linky, nakopnutia, usmernenia
Ma zmysel potom vobec pouzivat WEP?
Nepostaci na to co xcem nejak to vsetko posielat cez SSH? (ak ano, kde
najdem navod?)

Peter V.