[linux] wifi - AP & karta & ipsec/stunnel - trosku LONG popis ;)

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Středa Říjen 8 09:41:36 CEST 2003

> Nuz, vtun pouzivam davnejsie a mam s nim nejake skusenosti.
> Chcel som ho pouzit na mikrovlnne spojenie a kedze je na spojeni
> dost velka chybovost, tak to chodi este trocha pomalsie.
> Pravdaze vtun musi
> vsetky pakety balit do TCP/UDP spojenia, takze predlzuje pakety
> a znizuje realne prenesene data.

v mojom pripade sa jedna o to, ze kosicka lanka je pripojena cez lowend
providera, ktory poprve poskytuje len privatnu ip-cku za masqueradingom,
podruhe nie je ochotny spravit port-forwarding cez svoj router ani na port 22,
a potretie mu to nechutne pada. okrem tunelu mam moznosti pristupu dost
mizerne, jedine tak sestru po telefone navigovat aby sa logla na konzolu
a spravila ssh connect ku mne s zapnutym remote port forwardom.

ipsec z principu nie je na tlacenie cez nat vhodny, preto som sa obzeral
po nejakej inej alternative. vtun vyhovel, a plus k tomu, velmi ochotne
a spolahlivo sa reconnectuje, ked sa rozbehne kosicka linka, do par sekund
je tunel prejazdny. a rozbehal som ho bez problemov. ine alternativy som
neskusal.

> Dalej na inej 100 Mbit/s line sa mi nepodarilo rozbehat cez
> vtun via ako asi
> 10-15 Mbit/s. Pocitace mam vykonne, procesory niesu vytazene

ja mam jeden koniec tunela na garantovanych 32k a druhy na negarantovanych
64k, takze taketo problemy riesit nemusim ;-p