OT: [linux] wifi - AP & karta & ipsec/stunnel - trosku LONG popis ;)

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Středa Říjen 8 11:50:39 CEST 2003

Ahoj,

> Ok, nebudem sa tvarit ze som mudry a spytam sa: co myslis tym
> "internym meltdown efektom". Vselico si viem pod tym predstavit
> ale zaujimalo by ma co konkretne myslis.
>
> Matus Horvath
>
> PS: Pisem do konfery - urcite to zaujima aj ostatnych :)))

vrrr, myslel som, ze pouzijete google :))). ale ok, mam grafomansku
naladu :).

predstavte si, ze balite tcp do tcp, napriklad typickym prikladom moze
byt ppp over ssh, co vyzera po vrstvach takto:

aplikacia
tcp
ip
ppp
ssh
tcp
ip
layer2&1 z OSI

ako vidime, tcp protokoly su dva. Kazdy ma vlastny casovac. Tie su
rozsynchronizovane (resp. nemaju byt preco rovnako nastavene). No a
teraz si predstavte, ze sa strati packet, spodnej tcp vrstve dojde
timeout a vyvola preposlanie packetu. zatial o preposlanie packetu
poziada aj vrchna tcp vrstva. ked sa strati viac packetov, vrchna tcp
vrstva zacne spojeniu "prikurovat" a ziadat dalsie a dalsie
retransmisie, co uz moze vzhladom na pomalost linky znamenat dalsie a
dalsie spomalenie. Ochvilu budu (aj pri pomerne malom packet losse) obe
tcp vrstvy len ziadat o retransmisie a (v zavislosti od realnej
stratovosti, rychlosti linky a nastavenia casovacov) istu dobu neprejde
ani packet. Cize toto spojenie sa takto same zrusi.

Jedna tcp vrstva je tam zbytocne navyse, kedze na to, aby to islo
spolahlivo staci jedna transportna vrstva s garanciou dorucenia. Dve
taketo vrstvy nesposobia, ze to bude "este spolahlivejsie", ale presne
tento efekt.

 Pekny den,

  Juraj.