[linux] Sifrovaie zaloha

Lubomir Host 8host na pauli.fmph.uniba.sk
Pátek Říjen 10 16:51:05 CEST 2003

On Fri, Oct 10, 2003 at 04:05:01PM +0200, Jan Nemsak wrote:
> Cafko
> Zalohy si napalujem na cd a chcel by som si to nejako sifrovat. Ako
> vysledok zalohy mam jeden subor.
> Co pouzit? Ja poznam iba PGP?
> Staci mi to ci je nieco lepsie?
> Co pouzivate vy?
> Dakujem
>
> Jano

    Na mensie objemy dat pouzivame sifrovanie klucom (zaloha sa vie
    spravit automaticky, ty iba skontrolujes ci to zbehlo) a gpg.

    gpg -a -r KomuToSifrujes -e --trusted-key <keyID> --compress-algo 1 subor

    --compress-algo je podla mna dost dolezity argument kvoli roznym
    verziem gpg. Pred sifrovanim nemusis pakovat, lebo gpg(apebo aj pgp)
    to robia automaticky sami (kompresia sa robi za ucelom zvysenia
    entropie v sifrovanom subore).

    Parameter '-a' vyprodukuje zasifrovany subor v textovej forme, co by
    malo byt odolnejsie voci chybam.

    --trusted-key hovori ktory kluc ma pouzit na sifrovanie. 'How to
    specify a user ID'? --> man gpg --> search 'How to specify a user ID'

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/