[linux] permissions

Tomas Hoger thoger na pobox.sk
Neděle Říjen 12 00:26:04 CEST 2003

On Sat, Oct 11, 2003 at 11:05:32PM +0200, Jozo Botka wrote:
> Chcem sa opytat ako zmenim jednym prikazom, alebo co napisat do
> /etc/fstab, aby som zmenil "permissions" suborov na 644, ale len suborov,
> nie adresarov. Pytam sa preto, lebo ked vo fstab zadam umask=0133, tak to
> zamietne automaticky pristupy do vsetkych adresarov...

tie subory su na fatke?  bolo by mozne pouzit umask=0022, ale to potom budu
mat vsetky subory nastaveny execute bit. ;(  ale podla man mount bol v
2.5.nieco pridany fmask a dmask, takze v 2.6 kerneloch by to malo byt mozne
nastavit osobitne umask pre subory a adresare.  ale to asi nie je zatial
uspokojive riesenie, ze? ;)

> Napr. ked napisem tento prikaz tak nemozem vojst(samozrejme) od adresara.
> Otazka je ako tento prikaz urobit bez toho, aby sa to dotklo adresarov,
> ale ako nastavit parametre len suborov......:
>
> chmod 644 -Rv downloads/

find downloads -type f -exec chmod 644 {} \;
alebo nieco podobne...

alebo nepouzit fatku ;)).

th.