[linux] NFS a mapovanie userov a ich prav

Stefan Valastan pista18 na zoznam.sk
Pondělí Říjen 13 12:41:21 CEST 2003

Caute vie mi niekto objasnit, alebo odkazat na nejaku
dobru literaturu na web-e ohladne danej problematiky, lebo
mam v nej bordel.
Priklad:
v /etc/exports na host1mam tento riadok:
/nfs/export -mapall=steve:steve -network 192.168 -mask 255.255.0.0

na host2 si ho mountnem ako /nfs

teraz ak dam ls -l na  adresar /nfs tak vidim  ze tie subory ktore mali
na host1
ownera steve:steve tak ho maju aj tu co je logicke, ale podla toho
riadku v exports
by som ocakaval ze tie co su na host 1 root:steve tak budem na host2
vidiet ako steve:steve
a este vecsi zmetok mam v tom ze ja ich vidim ako root:steve tak ako su
na host1 ale nejak nechapem ze ako funguju prava.
mam subor na host1:
subor s pravami rwx --- --- a ownerom a groupou root:steve
tak na host2 aj ked som root tak tento subor neviem precita a to uz
nehovorim o spusteni
alebo zapise donho.

Dufam ze je to aspon trochu zrozumitelny popis mojho problemu:-)

S pozdravom Steve