[linux] RBL

Marek Podmaka marki na host.sk
Úterý Říjen 14 13:56:18 CEST 2003

On Mon, 13 Oct 2003, Matus UHLAR - fantomas wrote:

> alebo? tie dve veci sa nevylucuju, ja odporucam aj rbl aj spamassassina

jasne, spamassasin tiez planujem, ked vymyslim ako ho spustat
(postfix+courier+mysql). ale myslel som este nejake specialne nastavenia
postfixu napriklad... co by ani velmi neobmedzovali normalnu postu z
blbych mailserverov a zaroven nepustili prilis vela spamu :) Teraz mam
napriklad zakazane prijimat maily z neexistujucich domen... Odporucas este
nieco?

> specialne aj to je problem, pouzi RBL. pretoze RBL ti spamy
> odmietne a teda ich ku sebe po tej linke zbytocne netahas.

jasne, to je pravda. Ja som to pisal skor kvoli tomu, ze aj samotne
pouzitie RBL potrebuje nejaky bandwidth, takze ak by bol rychly server na
pomalej linke, asi by bol lepsi iba spamassasin... ale to moj pripad nie
je, ako som pisal.

--
   bYE, Marki <marki na nexin.sk>