[linux] debian burn

Tomas Hoger thoger na pobox.sk
Středa Říjen 15 21:31:09 CEST 2003

On Wed, Oct 15, 2003 at 09:37:07AM -0700, Martin Simovic wrote:
> som uzivatelom debian testing/unstable.unstable je iba
> kde 3.1.3+apps, kernel 2.4.22
unstable + k3b ma momentalne trochu problemy s grupami na palenie.  debian
standardne pouziva cdrom, k3b cdrecording.  takze by som skusil pozriet, ci
je dany user v obidvoch skupinach, ake su prava na dany device... ale to uz
ste asi vyskusali ;).

> problem je s k3b, mozem palit iba pod rootom.pod
> userom jednoducho nenajde device cdwriter.
nenajde ho vobec, alebo ho najde ako cdreader?  mal som taky problem, ze mi
palidlo detekovalo len ako reader.  problem bol nakoniec v devicoch a ich
pravach.  konkretne mam ide burner + scsi emulacia (proste klasicke palenie
pod linuxom) a pouzivam devfsd.  v /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/ mam
device 'cd' a pri loadnuti modulu sg sa tam vytvori device 'generic'.  kym
som aj devicu generic nenastavil prava tak, aby don mohol dany user
zapisovat, k3b cdromu detekoval len ako readera.  neviem, ci toto riesenie
je korektne, zatial funguje.

> burner /dev/scd1 je mountnuty ako /cdwriter
> user je clenom group cdrecording
mountnuty?

th.