[linux] zakazat root login

Matus Horvath horvathm na decef.elf.stuba.sk
Pátek Říjen 17 10:35:44 CEST 2003

Friday, October 17, 2003, 9:29:24 AM, you wrote:

RM> root sa moze prihlasit na tych konzolach ktore su zapisane v /etc/securetty.
RM> vymaz odtial tie, na ktorych nema mat povolene prihlasenie. heslo mu nechaj
RM> lebo sa na neho neprihlasis vobec.

doplnim: to plati len ak je tak skonfigurovany PAM
(na spravnom mieste v /etc/pam.d/... musi byt riadok
tykajuci sa pam_securetty.so)
napriklad Debian po nainstalovani fpohode dovolil
rootovi prihlasit sa cez ssh aj z ne-secure-tty

---
este by si to mohol vyriesit pomocou 'sudo'
rootovi nastav nejake velmi dlhe nahodne heslo,
ktore napis na papierik, daj do zapecatenej obalky
a do nejakeho trezoru alebo tak a vsetci useri
budu pouzivat vlastne heslo (man sudo)

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:horvathm na decef.elf.stuba.sk