[linux] linuxove pda again

Petr Vanek vanous na penguin.cz
Úterý Říjen 21 02:15:35 CEST 2003

On Tue, Oct 14, 2003 at 05:33:54PM +0200, Juraj Bednar wrote:
> Ahojte,
>

>    zase zhanam linuxove pda a neviem si vybrat :). Zatial to vidim na
>    Zaurusa, ale stale neviem.

take poreferuji do debaty:

bohuzel nemam nic s linuxem, palm m500 - palm os 4.00, pokud je linux
nezbytny, klidne zbytek preskocte, anebo ne

>    poziadavky:
>
>    1.) bluetooth, pripojenie na net cez bluetooth (moze byt aj externa

mozny jako nastavec do cd slotu, novejsi palmy maji bt vestaveny

>    CF karta, ale musi chodit lahko pod linuxom)
>    2.) klavesnica (ssh vytukavat perom je fuj:)

mam tady externi klavesnici targus, je to infrared, funguje to skvele a
 je mozno to pouzivat i v dobe, kdy je palm pripojen k netu pomoci pppd
 via usb

>    3.) co najmensie rozmery

jako palm :-) , ta klaveska je docela velka, mysim, ze original palm
keyboard je mensi, ale drazsi, neni tak unoverzalni (neni IR) a velikost
klaves je stejna - jako u notebooku.

>    4.) ssh, vi, nejaky mailovy klient, browser

vse co palm dneska ma (k nalezeni na siti), vyhradu mam k ssh - tssh
- nebo mozna protejsek na penguinu - nejak nechtelo akceptovat znaky
z klavesnice, ostatni programy ano

>    5.) preferujem riesenie zalozene na Qt, potrebujem si tam dokodit
>    jednu aplikaciu a v Qt sa mi kodi najlepsie

to u palmu asi nehrozi

>    6.) rozsiritelny storage

sd karty

>    7.) co najmensie, najlahsie, co najvyssia vydrz na baterkach

cca tyden, ale pro jistotu ted mam i autonabijecku

>    8.) co najnizsia cena

zalezi na verzi palmu

>    9.) vsetky ficurky su vyhodou (wifi, ethernet/usb porty, ...).

no, u palmu toto neni

>    Mate s tym niekto skusenosti?

dodatek:
diky tem externim kartam a hlavne cteckam, se moznosti pda daleko
rozsiruji. mam moznost tam nahrat soubory primo bez konverze na palm
format, muzu primo pouzit fotky vyfocene na fotaku, co ma taky sd slot.
jedina nevyhoda, a je mozne, ze linuxove pda ji odstranuje - je nutnost
aplikaci byt schopne pristupovat k nativnim pc souborum, umet s nimi
pracovat a v neposledni rade byt porad svizne - napriklad prohlicet
fotek acid image umi cist jpeg primo z karty, ale je tak nehorazne
pomaly.... na mem pda, just btw :-)

tos jen tolik k tomu

--

bye