[linux] zakazat root login

Úterý Říjen 21 12:47:05 CEST 2003

21. októbera 2003 o 12:23, Andrej Hosna píše:

> No pozeral som pam_access lenze mne praveze islo o to aby sa to dalo na
> zaklade servicov riesit. Nieco take vseobecnejsie by bolo asi mat konfigurak
> ze ktorym userom co dovolis a pustat ich na zaklade toho. Pritom by kazdy
> service mal ako prvy riadok required tento modul.

co tak sa nechat opat inspirovat msec-om?

ak tomu dobre rozumiem, tak napriklad pre zakazanie prihlasenia sa
roota napriklad cez kdm sa pouzije v pam konfiguracii daneho spravcu
prihlasenia nieco taketo:
auth required /lib/security/pam_listfile.so onerr=succeed item=user sense=deny file=/subor
pricom v /subor bude zoznam prihlasovacich mien ktore budu mat
prihlasenie/pouzitie zakazane (lebo sense=deny(?)).

> Obcas by sa zislo totizto zakazat istym userom iste sluzby. Mozno sa to da
> spravit cez LDAP.

mam vazne obavy, ze ocakavas od ldap-u nieco co nie je. z ldap-u by si
si mohol napriklad nacitavat obsah co by mal byt v /subor, ale samotne
pouzitie ldap-u neprinesie nic, co by dako menilo spravanie sa napriklad
pam modulov..

--
member of Advanced InternetWorks group  -> http://www.ainetworks.sk
professional home page                  -> http://tibor.pittich.sk