[linux] umask

Čtvrtek Říjen 23 10:15:42 CEST 2003

On 23.10 09:45, michal lackovic wrote:
> lovil som uz na webe ale nenasiel som zruzumitelne vysvetlenie pre prikaz
> umask Mozete mi niekto vysvetlit akym sposobom sa vypocita z hodnoty chmod
> xxxx umask xxx?

man umask pomohol?

umask nastavi bity, ktore budu pri vytvarani suborov a adresarov zmazane.
takze vysledny mod pristupu bude 666 (f) alebo 777 (d) and not umask.

Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
"One World. One Web. One Program." - Microsoft promotional advertisement
"Ein Volk, ein Reich, ein Fuhrer!" - Adolf Hitler