[linux] FlyVideo3000 TV

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Pátek Říjen 24 08:23:42 CEST 2003

Ahojte,

On Fri, Oct 24, 2003 at 07:33:14AM +0200, Jan Karabas wrote:
> Dňa Št 23. Október 2003 15:51 Marek Podmaka napísal:

> Ano, cip ma Philips saa7134 (predpokladal som, ze je to bezna karta, preto som
> ho nespecifikoval)

> xawtv mi s TV ide, o teletexte nemam sajnu, ako ho rozbehat, tak isto neviem
> naladit kanal 6 (STV1, air), pretoze tuner skenuje len vyssie frekvencie. Ked
> som dosadil do ~/.xawtv spravnu frekvenciu - ticho a tma (teda cierni proti
> bielym)

Nuz mne sice xawtv islo, ale kedze xawtv nevie deinterlace (teda vie, ale
len pre ukladany stream a nevie ho pre zobrazovany), tak som ho prestal
celkom pouzivat. xawtv sa hodi len pre ludi, co pozeraju telku cez Xv
extension XFree (napr. cipy BT829). Pre vsetkych ostatnych doporucujem
tvtime (najdete na SourceForge).

Tvtime mi uplne bez problemov nasiel vsetky kanaly na kablovej televizii.
Ak by to nenasiel rucne, da sa tam pomerne jednoducho ladit kanaly rucne.
Resp. zadat oznacenie danej frekvencie (napr. S17, ...).

Co sa tyka radia, tak s ovladacom saa 0.2.8 ide celkom vpohode.
Nainstalujes napr. spominany balik xawtv a tam spustis program menom
radio. :-) Ladenie kanalov som ale musel robit rucne (zadar frekvenciu
radia priamo).

Dalej teletext funguje uplne spicovo. Dokonale zobrazuje pismenka, funguje
diakritika, funguje aj na kanaloch, na ktorych mi nesli ani windowsove
teletexty pod ziadnou kartou (madarske TV2). Potrebujes ale mierne
opatchovany ALEVT. Patch sa volal tusim: alevt-v4l2.patch

S dialkacom k tejto karte mam blbe skusenosti. Ide to cez GPIO patch.
Niekde som ho nasiel, ale neskor som sa na neho vykaslal.
Treba ku nemu skompilovat LIRC (linux infrared remote controll).
Patch by si mal najst pod menom patch-saa7134-0.2.7-gpio,
resp. mozno je uz aj pre novsi saa driver.

Problemy:
  - pri nevhodnej aplikacii patchu (uz neviem presne co bol problem)
      cely Linux stuhne, dost tazko sa to potom odladuje
  - podla diskusie s autorom som sa dozvedel, ze karta pravdepodobne
      hardwerovo prijima cez IR port len kody dialkaca, ktory
      je dodany ku karte
  - dany dialkac ma strasne malo tlacidiel a jedine, co s nim asi budes
      moct ovladat je telka :) Aj ked cez lirc si mozes naprogramovat
      aj ine aplikacie.

Myslim, ze toto ani nedoporucujem rozbehavat. Je s tym viac problemov,
ako uzitku. Radsej si poskladaj nejaky jednoduchy IR prijimac, resp.
zlozitejsi IRman. Osobne mam s nim lepsie skusenosti (akurat problem je
len, ze to ide cez seriovy port a tie pomaly miznu :-).

Ak by si mal problem cez google alebo podobne najst tie patche,
tam mi daj vediet. Skusim ich hodit niekde na net. Popripade mam
tusim na vsetko pripravene RPMka pre RedHat 9.

			SAL