[linux] OT: pripojenie do firemnej siete

Julius Minka julius na minka.sk
Středa Září 3 15:03:31 CEST 2003

Ahojte!

So svojim notebookom sa pod Windowsami cez dial-up a VPN klienta (od
Nortelu) pripajam do firemnej siete.
Chcel by som sa pouzivat iba Linux. Hladam sposob, ako to docielit
vzhladom na potrebu spominanej konektivity. Ked som vo firme, nemam
problem. Ten je len vtedy, ked som prec a fungujem cez dialup. To je
vacsinou.
Najprv som uvazoval spustat VPN klienta pod nejakym emulatorom a
prepojit siet s nadviazanym spojenim emulatora do Linuxu ako takeho, ale
Bochs nepodporuje priamy pristup na seriovy port, takze v nom neviem
spojazdnit dialup.
Potom som uvazoval pre VPN klienta Wine, ale ten VPN je dost
komplikovany, bezi aj ako servis Win NT, takze je miziva sanca, ze sa to
rozbehne.
Dalej som chcel vyskusat VPN klienta - verziu pre Linux. Na mojom
Mandraku ale sposobuje kernel panic. Nortel odpisal, ze o tom vie, ale
podporuju len RedHat. Navyse to vobec  nebolo lacne.
Dalsia moznost by mozno bola spustit na nejakom stroji trvale pripojenom
do internetu vo firme cosi, co by sprostredkovalo moju konektivitu
(ssh?). Obavam sa len (okrem toho, ze ma chytia), ze vzhladom k tomu, ze
ide o velku korporatnu siet, hocico nou len tak neprejde.
Budem vdacny za namety na riesenie tejto neradostnej situacie.

Julo Minka