[linux] ext3 undelete

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Pondělí Září 8 09:03:24 CEST 2003

On Fri, Sep 05, 2003 at 06:37:48PM +0200, Maros Franko wrote:
> Cafte seci
> Vedeli by ste mi prosim niekto poradit ako undeletnut subory z ext3
> particie?
> hladal som uz v archive, no bolo tam len "mountni ako ext2, potom
> undel", ale to nepomoze "ako uz vtedy napisal SAL" lebo ani potom to
> undel v MC nenajde.
> Ja viem je to moja blbost, ze som si tie files zmazal, ale dost by ma
> potesilo keby som ich mal spat.
> Dakujem za akukolvek pomoc.

Nuz, tak tak. Ono ja som sa na to pozeral podrobnejsie a docital som sa,
ze ked ext3 maze subor, tak nezmaze len inodu, ale v inode zmaze zoznam
blokov, ktore do nej patria. Nechapem, preco to robi, ale ked nemas zoznam
blokov, ktore patria danemu suboru, tak uz ho len dost tazko poskladas.

Musis to brat tak, ze ext2/3 ciastocne optimalizuje za behu diskovy priestor
a defragmentuje disk. To znamena, ze subor by mal byt cely na jednom mieste.
Skopiruj si do nejakeho suboru cely disk a prechadzaj ho cez less.
Popripade mozes pouzit utilitku strings aby si vyhladal len textove veci
(co sa tyka binarnych, tak tie sa manualne strasne tazko prehladavaju
a takmer ani nemas sancu ich zachranit). Ked budes prechadzat disk,
tak vyhladavaj veci, ktore potrebujes a cez copy&paste ich kopiruj
do jednotlivych suborov. Je to strasna makacka, ale asi po tyzdni som si
takto obnovil svoje zdrojaky a programceky, ktore som potreboval.
Mal som asi 1-2 GB particiu.

Skusal som to asi pred mesiacom, ci ohladom ext3 nieco nezmenili, ale sprava
sa to podobne.

Prajem vela stastia pri obnove suborov.

				SAL