[linux] Zopar otazok

Andrej Hosna andrej.hosna na iblsoft.com
Středa Září 10 13:08:27 CEST 2003

> Nedavno som si zakupil novy disk (80 GB), takze mi to umoznilo nainstalovat
> si okrem Windowsu uz aj Linux (konecne). Mam ale zopar otazok:
>
> 1. Linux (Mandrake 8.2) sa mi vidi nejaky pomaly. Prezeranie PDF suborov je
> pomale, ked si pustim MP3 prehravac, tak je to este biednejsie. Presuvanie
> okien je tiez pomale, ako keby som mal CPU 486. Takisto prehravanie videa
> MPG je trhane, este som neskusal DivX, ale s tym to asi ani nepohne.
>
> Moja zostava: AMD K6-2 366 MHz, 64 MB RAM, 80 GB HDD (nedavno kupeny), 4 MB
> Video pamet grafika SiS na doske.
Toto je dost tazko povedat ze kde je problem. Poprve zostava nic moc hlavne
dost malo pamate, takisto grafika nic moc. Problem imho ale bude v mnozstve
spustenych services, a mozno zle nakonfenymi x-ami (presuvanie okien). Co
vsetko ti na tom pocitaci bezi ?

> 2. Potreboval by som zozalohovat MBR (prvy sektor na disku) pomocou prikazu
> dd. Niekde som to cital, ako tento prikaz pouzit na toto zalohovanie, len
> si nemozem za nic na svete spomenut, kde som to cital. Alebo by stacilo iba
> vytvorit startovaciu disketu? Potrebujem tuto zalohu z toho dovodu, ak by
> som nahodou preinstalovaval Windows alebo formatoval nejaku particiu disku,
> tak aby my zo startu nezmizlo menu na vyber OS.
dd if=/dev/hda of=mbr.img bs=512 count=1

> 3. Da sa nastavit rychlost CD mechaniky pri citani? Pod Windowsom sa to da
> nastavit v programe Nero Drive Speed. To len kvoli tomu, aby mi mechanika
> nehucala, ked prechadzam po nejakom CDcku.
hdparm -E speed /dev/cdrom
samozrejme musi to mechanika aj system supportovat.
adino
--
Andrej HOSNA (Andrej.Hosna na iblsoft.com)
IBL Software Engineering, http://www.iblsoft.com