[linux] Zopar otazok

Matej Pivoluska pivoluska na matfyz.cz
Středa Září 10 14:05:46 CEST 2003

On Wed, Sep 10, 2003 at 12:35:12PM +0200,  Marek Le??o  wrote:
> Nazdar ludia !
>
> Nedavno som si zakupil novy disk (80 GB), takze mi to umoznilo nainstalovat si okrem
> Windowsu uz aj Linux (konecne). Mam ale zopar otazok:
>
> 1. Linux (Mandrake 8.2) sa mi vidi nejaky pomaly. Prezeranie PDF suborov je pomale, ked si pustim
> MP3 prehravac, tak je to este biednejsie. Presuvanie okien je tiez pomale, ako keby som mal
> CPU 486. Takisto prehravanie videa MPG je trhane, este som neskusal DivX, ale s tym to asi
> ani nepohne.
>
> Moja zostava: AMD K6-2 366 MHz, 64 MB RAM, 80 GB HDD (nedavno kupeny), 4 MB Video pamet
> [...]

Nuz, problem moze robit ta pamat. Co pouzivas pod X? Ak je to KDE, ani sa nediv, ze je to pomale. Vzhladom na to, ze KDE je dost komplexne prostredie, je pomerne velkym zrutom pamate. Pre nove GNOME plati nieco podobne.

Skus pouzit nejaky window manager, ktory je jednoduchsi. Napr. IceWM, Window Maker, BlackBox, etc.

Mozno mas pospustanych mnozstvo sluzieb, o ktorych ani nevies, ze bezia. (Http, ftp, ssh, sql, etc. -server) Treba ich vypnut, ak ich nepouzivas.

Upgrade na novsiu distribuciu by tiez mohol pomoct.

mP