[linux] Zopar otazok

Středa Září 10 14:11:56 CEST 2003

On 10.09 12:35, =?iso-8859-2?Q? Marek_Le=9A=9Ao ?= wrote:
> From: =?iso-8859-2?Q? "Marek_Le=9A=9Ao" ?= <yucatan na post.sk>
> To: linux na linux.sk

spravna adresa je linux na lists.linux.sk.

Admin: please zrus linux na linux.sk, neviem kolko ludi tu pouziva mutt, ale
detekcia listov v nom takto nefunguje. (uz sme tu o tom pred casom hovorili)

Marek - navyse mam silny pocit ze tato From: adresa nie je korektna (ak by
bola korektna, nevidel by som ju takto, jedine ak by mutt mal nejaku chybu a
o tom neviem...

> Nedavno som si zakupil novy disk (80 GB), takze mi to umoznilo
> nainstalovat si okrem Windowsu uz aj Linux (konecne). Mam ale zopar
> otazok:
>
> 1. Linux (Mandrake 8.2) sa mi vidi nejaky pomaly. Prezeranie PDF suborov
> je pomale, ked si pustim MP3 prehravac, tak je to este biednejsie.
> Presuvanie okien je tiez pomale, ako keby som mal CPU 486. Takisto
> prehravanie videa MPG je trhane, este som neskusal DivX, ale s tym to asi
> ani nepohne.
>
> Moja zostava: AMD K6-2 366 MHz, 64 MB RAM, 80 GB HDD (nedavno kupeny), 4 MB Video pamet
> [...]

ak pouzivas KDE alebo GNOME, upgradni ram lebo 64 MB je malo.
mne funguju DivX na K60-2/266 (aj ked nie vsetky, je to na hranici)

> 2. Potreboval by som zozalohovat MBR (prvy sektor na disku) pomocou
> prikazu dd. Niekde som to cital, ako tento prikaz pouzit na toto
> zalohovanie, len si nemozem za nic na svete spomenut, kde som to cital.

skus "man dd" mohlo by ta to inspirovat.

> Alebo by stacilo iba vytvorit startovaciu disketu? Potrebujem tuto zalohu
> z toho dovodu, ak by som nahodou preinstalovaval Windows alebo formatoval
> nejaku particiu disku, tak aby my zo startu nezmizlo menu na vyber OS.

ak preinstalujes windows 9* tak ti to menu skratka zmizne (NT4 ani XP mi
toto nerobili, ine neviem). Vtedy treba tu disketu. ale obnovit MBR mozes
prikazom 'lilo' (citaj manual), teda ak na bootovanie pouzivat lilo (ved
skus a uvidis).

Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
I don't have lysdexia. The Dog wouldn't allow that.