[linux] problemy s prepinanim klavesnic v X

Tomas Hoger thoger na pobox.sk
Středa Září 10 19:50:18 CEST 2003

zdravim

nastavil som si slovensku klavesnicu podla slovak howto jana tomku
(http://www.tldp.org/HOWTO/Slovak-HOWTO).  moje nastavenie je taketo:

        Option          "XkbLayout"     "czsk"
        Option          "XkbVariant"    "us_sk_qwerty"
        Option          "XkbOptions"	"grp:alt_shift_toggle"

problem je, ze to alt-shift na prepinanie klavesnic nefunguje celkom tak,
ako by som ocakaval.  prepnut z us na sk_qwerty ide v pohode pomocou
Alt_L+Shift_L, prepnut spat na us ide len pomocou Shift_R+Alt_R (len v
tomto poradi), alebo samozrejme scroll lock.  problemom je zrejme
nastavenie v /etc/X11/xkb/symbols/group pre alt_shift_toggle.  chcel by
som, aby Alt_L+Shift_L prepinal tie dve keymapy.  v tych xkb suboroch sa
ale moc nevyznam a moje pokusy modifikovat ich mali zvacsa zalostne vysledy
;(.  nemate niekto nejake fungujuce riesenie?  alebo nejaku fungujucu
konfiguraciu?  to, co som zatial vygooglil alebo nasiel v archivoch
mailinglistov mi moc nepomohlo.

btw: je to pre debian, xfree86 4.2.1.  a samozrejme bol by som rad, keby to
fungovalo pod lubovolnym wm.

th.