[linux] Re: [linux] apache a kodovanie stranok

ondrej na kmit.sk ondrej na kmit.sk
Čtvrtek Září 11 16:41:00 CEST 2003

Quoting michal lackovic <twix na seznam.cz>:

> Co ma teda vacsi prioritu?
>
> -hlavicka
> -kodovanie apachu
Aka? HTTP? vid dalej.

Jednoducho:
1) kodovanie nieje v HTTP hlavicke a ani v dokumente
Vysledok je nepredvidatelny

2) kodovanie je len v HTTP hlavicke a JE rovnake v akom je napisany dokument
Vysledok je OK

3) kodovanie je len v HTTP hlavicke a NIEJE rovnake v akom je napisany dokument
Vysledok je ZLY

4) kodovanie je v HTTP hlavicke a aj dokumente a su rovnake
Vysledok je OK

5) kodovanie je v HTTP hlavicke a dokument specifikuje ine
Mozilla pouzije z HTTP hlavicky
IE pouzije z dokumentu

Zaver: Na servery nenastavovat nic. Nastavil len meta-tagy.
Ak je uz na servery nastavene nevhodne kodovanie potom
1) prekodovat subory do toho kodovania
2) posielat spravny header 'Content-type' napr. z php
3) Zmenit to na servery, alebo zmenit server ak to nieje mozne

> -kodovanie systemu
kodovanie systemu je uplne irelevantne, ak skripty nepouzivaju default locales.
locales sa da z php zmenit takze probelm by som v tom nevidel.

> V konecnom dosledku to znamena, ze ak programuje php pod win ale chce to
> kodovat v CE ISO, bude ich musiet vzdy prekladat alebo ukladat v ISO.

Nie, bez probelmov moze pouzivat windows-1250, ak mu zrusis default charset v
Apache a on si da spravne meta-tagy.

--
Ondrej Ivanic
(ondrej na kmit.sk)