[linux] OT: kampan za mydlo (SOAP)

Matej Pivoluska pivoluska na matfyz.cz
Pátek Září 19 00:18:05 CEST 2003

On Thu, Sep 18, 2003 at 09:32:42PM +0200, Juraj Bednar wrote:
>       No a preco toto vsetko pisem? :). Lebo stale nemozem zo svojej
>       banky stiahnut cez SOAP XMLkovy vypis z uctu. Stale nemozem cez
>       mojho mobilneho operatora poslat cez SOAP smsku (aj ked si za
>       posielanie smsiek dajme tomu platim). Stale si cez SOAP neviem
>       stiahnut program kin, aby som si ho mohol pouzit v aplikacii na
>       planovanie dna.

...lebo soap este nebol standardizovany, napriklad...

>       Preto by som chcel poprosit vas vsetkych, ktori mate nejaky napad,
>       ktore sluzby by bolo dostat "na web", ale vo forme web services,
>       navrhnite to vasmu operatorovi, banke, ....
>
>       A co to ma s linuxom? Zjavne to pomaly pojde tymto smerom, bolo by
>       ale dobre, keby sa na to odzaciatku zacali pouzivat standardne
>       protokoly. Bude lepsie, ked bude verejne dostupny standardizovany
>       interfejs, ako keby to malo byt nieco bastlene na kolene alebo
>       este horsie, aby vam operator/banka/... dodal skompilovane
>       .dll-ko, ktore bude tieto sluzby poskytovat.

Tak web-services, ci dll-ko?

>       Tak isto by nebolo zle lobovat tymto smerom aj v statnych uradoch
>       a podobne. Hor sa na to!

Netreba sa unahlit, soap je zatial s prepacenim "prasaren", aspon podla mojho
nazoru, vobec este nebol standardizovany, je prilis zlozity, etc.

<noflame>
Mal som moznost pracovat so soap aj xml-rpc a IMHO, xml-rpc je na tom
ovela lepsie. Je ovela viac jednoduchsie, lahsie implementovatelne aj
naucitelne. Okrem toho je standardizovane a podla mna dostatocne zvlada to, na
co by web-services podla mna mali byt urcene.

Na druhej strane, soap je ovela tazsi kaliber, povedal by som, ze az
pritazky. No zase, za soap-om stoja take zvucne mena ako W3C, Microsoft,
UserLand, etc. IBM, Lotus, HP a i,
</noflame>

>           Juraj.

mP