[linux] OT: kampan za mydlo (SOAP)

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Sobota Září 20 14:55:29 CEST 2003

Ahojte,

linux list si pozeram iba obcas cez web, tak sorry ze nemam
korektne in-reply-to.

Juraj Bednar wrote:

> V principe je to protokol na pristup k objektom,
> z hladiska klienta sa to tvari ako "funkcia", ktora
> sa vykona na webserveri a vrati parametre. Odpada
> parsovanie vstupov a problem s predavanim parametrov.

Som rad, ze si okrem mna este niekto dalsi mysli,
ze web services a SOAP su na nieco dobre :-) Toto
je naozaj sposob, akym je mozne standardizovat
poskytovanie vzdialenych sluzieb a oddelit ich
implementaciu od prenosoveho protokolu.

Obavam sa ale, ze s implementaciou v bankach a.p. to
take rychle nebude. Jednym z vaznych problemov
je security - kym pre bezne protokoly existuju
firewally, stavove firewally, detekcne nastroje a.p.,
SOAP firewallom prebubla a vsetko toto sa musi
odohravat na tom serveri, ktory sluzby poskytuje.
A kedze pokial uz pouzivas web services pre pristup
zvonku, asi ich pouzivas aj pre komunikaciu medzi
jednotlivymi castami aplikacie, toto sa neda ignorovat.

Co sa tyka rychlosti prijatia web services firmami
pre externe rozhrania, nie som privelky optimista.

Matej Pivoluska wrote:

>...lebo soap este nebol standardizovany, napriklad...

S tymto ale standardizacia SOAP-u nema nic moc spolocneho.
Ako vyzera rozhranie tej-ktorej aplikacie musi publikovat
jej autor. Isteze je idealnym stavom, aby existovala
schema pre programy kin kdekolvek na svete, ale zatial
by mi uplne stacilo, keby existovala vobec nejaka
pre kina kam chodim.

> Mal som moznost pracovat so soap aj xml-rpc a IMHO,
> xml-rpc je na tom ovela lepsie. Je ovela viac jednoduchsie,
> lahsie implementovatelne aj naucitelne. Okrem toho
> je standardizovane a podla mna dostatocne zvlada to, na
> co by web-services podla mna mali byt urcene.

Mozno sa mylim, ale v obchodnych aplikaciach asi tie
nadstavby a rozsirenia treba. Utrafit tu spravnu
hranicu medzi jednoduchostou (a 150 firmami budujucimi
rozsirenia) a kompletnym standardom (s nutnym faktom
ze nie vsetko sa podari) je dost problem.

Zdravi
--
                                Stano