[linux] embeded linux (bolo: OT: adsl pppoe)

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Úterý Září 23 14:30:22 CEST 2003

> iptables tam skoro urcite su, ono na tych routroch dost casto
> bezi linux
> :).

teraz si mi pripomenul inu vec. potrebujem pre jeden projekt vacsie mnozstvo
co najmensich a co najlacnejsich eth/eth routerov. maximalne v cene do cca
5000 sk za kus, nad tu cenu sa tam uz oplati hadzat stare pentia s IDE
flashdiskom.

hrajkal som sa par dni s niekolkymi soho routrami, 1x WAN port (mysleny hlavne
pre adsl) a 4-8x LAN port. od viacerych vyrobcov. najviac sa mi konstrukcne
pozdaval BENQ tusim 301, maju ho napr v ageme a stoji nieco okolo 1500 korun.
vyzera pekne, fungoval spolahlivo, clovek sa to nemusi hanbit dat k zakaznikovi.
farbu ma podobnu ako napriklad cisco :o))) bohuzial neovlada napriklad logovanie.
niektori jeho bratia vedeli aj logovat do remote syslogu, alebo posielat alerty
mailom. a spravovali sa vsetky bez vynimky cez http, co je absolutne ale absolutne
nevhodne, nezabezpecene, atd atd.

myslel som aj na to, najst takuto krabicku ktora bezi embeded linux a nakompilovat
si do nej vlastny. ale zatial som ziadnu prihodnu krabicku neobjavil a netusim
ci to bude take lahke ako si predstavujem :o) co na to ktoritelia tucniakov?