[linux] Tenky klient

Boba Roman roman.boba na autocont.com
Středa Září 24 11:26:03 CEST 2003

Ano ,

rdesktop ide ale to je opacny smer: t.j. rdesktop je klient, ktory sa
RDP protokolom pripaja na RDP server = W2000 Server, alebo W2K3 server
alebo aj na XP Professional. Matin povodne potreboval , ako som to ja
pochopil, opacny smer, on ma T1010 terminal, na ktorom je RDP klient pre
WinCE. Zober si stav:

LINUX (server) <-> X terminal cez protokol Xwindows
Windows 2000 Server resp.Citrix Metaframe  <-> Windows terminal (T1010)
cez protokoly RDP alebo ICA

Toto si native "klient - server" spojenia.

Toto je jasne, teraz chces spojit do kriza 2 svety, Windoze a Linux
(UNIX)

Windows 2000 Server <-> X terminal cez protokol X windows => riesenie
existuje, potrebujes na Windoze dat X windows protokol, to existuje,
pokial sa pamatam

LINUX Server <-> Windows Terminal (ktory pozna protokoly RDP a ICA) -
"Houston, mame problem" lebo neviem ako presvedcis
Linuxovy server aby ti X-y posuval cez RDP alebo ICA protokol. Aspon
neviem o tom,ze by to uz niekto urobil.
Nahradne riesenie je, ale je kockate :-)
Vezmes XP Professional, nan nainstalujes Xserver (su aj free verzie) a
spojis sa na LINUX protokolom Xwindows. Potom sa z T1010 dostanes na to
XP Professional a cez RDP prevezemes obrazovku a si grficky na Linuxe.
Ako vravim....kockate, skor by som povedal nepouzitelne. Keby si to
chcel spravit pre viac ludi, musis medzi linux a tie terminaly strcit
W2000 Server.

Asi tak.

Roman

Ing. Roman Boba
IT profesional
+421 903 552799
Citrix Certified Enterprise Administrator
AutoCont a.s
AutoCont Business Solutions
divizia Systemovej a Aplikacnej Infrastruktury
Roman.Boba na AutoCont.com
www.autocont.sk/sai