[linux] ADSL pppoe ping ISP provider

Peto - www.lentus.sk konfery na lentus.sk
Čtvrtek Duben 1 01:08:15 CEST 2004

Lubor Kacian wrote:

> Dna Wed, 31 Mar 2004 18:49:46 +0200

> Uved :
>  - aky mas modem/router
Alcatel 510i - router so 4*RJ45

>  - akeho mas poskytovatela
Slovanet flat
Stonline flat-basic
[v praci a doma]

> Bezim adsl cez router alcatel 510i aj v rezime router, na dalsom servri
> ako bridge. Rozbehal som aj adsl modem alcatel - zabu.
> Nejak som nepochopil, aky mas vlastne problem.

A) Ak nastavim Alcatel ako router (teda vlastne nenastavujem nic az na
login+heslo) - bez ohladu na ISP mi na dynamicky pridelenu IPcku nejde
zvonku ping, ssh, telnet [zvnutra u ST ano, u Slovanetu nie som si isty]
- xcem si overit, ci to ISPs blokuju.

B) AAk nastavim Alcatel ako bridge/PPPoE [este nemam poriadne rozbehane]
dtto - nejde zvonku ping, ssh, telnet - ziadne sluzby

FYI: Mam mizive skusenosti s bridgeovanim :) a pod.
Na druhej strane Debian na servroch pouzivam cca 10 mesiacov, dialkova
sprava [zakl. veci] mi nerobia problemy. Sice to zatial bolo vzdy s
"normalnymi" ISPs za sialene peniaze, ale bez problemov som sa o 3 servy
[1*robota-pobocka, 2*charitne] vedel postarat. Teraz pribudlo C)

C) !!!
Zakladny problem:
proste sa xcem vediet z domu ST.flat pripojit do prace Slovanet.flat a
naopak. Pripojit=SSH. Som root vsade (neboj, nepripajam sa ako root), je
mi jedno akym sposobom, len to proste musim zmaknut ;).

Dik

peto