[linux] Instalacia MDK 8.2 a spomalenie systemu

Čtvrtek Duben 1 10:44:16 CEST 2004

On 31.03 16:23, Patrik wrote:
> Ako najlepsie nakonfigurujem particie pri instalacii MDK 8.2, aky velky by
> mal byt swap a ostatne particie pri beznej domacej praci cisto s MySQL a PHP
> + office?

ja hadzem particie root, swap a /var (home hodim ako linku na /var/home, v
specialnych pripadoch ako extra particiu). hadzem podla moznosti len
primarne particie (max 4)

velkost swapu: nemal by byt mensi ako pamat, odporuca sa dvojnasobok
pamate alebo ho uplne vynechaj (na NB s 512 MB RAM som ho v pohode
vynechal)... ja pouzivam tmpfs na /tmp, co zvysuje naroky ale plati to
iste...

> Nic velke, databazy do 5 MB, funkcia iba na localhoste - tvorba
> stranok, z vonku sa nebude pripajat nikdo. Stacia dvaja useri. Zostava je
> dost slaba AMD K-6 450 / 192 MB RAM. K dispozicii je 4 GB. Potrebujem aby
> tam bezali sluzby httpd + vsetko pre spravnu funkciu PHP najlepsie s KDE.

no, s KDE ten swap potrebovat budes... dal by som 512MB (rezerva aj keby
si zvysil pamat)

> Alebo poradte aky windowmaker (alebo ako to spravne nazvat) je najmenej
> vykonovo narocny. Ide o to, ze po doinstalovani a aktualizacii potrebnych
> balickov (+ prihodenie 64MB ramky) sa cely system neunosne spomalil. Odozva
> pod KDE no aj inde je brutalne dlha, radovo desiatky sekund, neda sa s tym
> takmer pracovat Cim to je? Ako to spravit? Zeby bolo treba zvysit swap, lebo
> je je vacsia ramka? :( Dik za pomoc.

vyhod KDE, pridaj dalsiu ram, a pripadne tiez swap (ked je malo swapu,
pracuje sa s nim afaik menej efektivnym sposobom).

Christian Science Programming: "Let God Debug It!".