[linux] Obrazkovy editor

Ernest Beinrohr Ernest na Beinrohr.sk
Sobota Duben 3 18:47:12 CEST 2004

Michal 'emsy' Adamec wrote:

>Zdravim,
>potreboval by som poradit... zhanam nejaky obrazkovy editor typu IrfanView
>alebo ACDSee. Potrebujem hlavne otacat obrazky (fotky) a to tak, ze oznacim
>thumbnaily, kliknem pravym - > rotate 90, save
>GQView a GLiv to vedia pekne vsetko okrem save :(
>Gimp nie, ten to robi po jednom obrazku a dlho sa mi startuje
>XnView mi pride dost nepohodlny, ma nejake bugy a nevyzera pekne ;)
>Asi by bolo vhodne nejake GUI na ImageMagick, zial ziadne som nenasiel...

nove verzie GQview maju defaultne prednastavene akcie na rotovanie
obrazkov. Pouzivaju na to lossless transformaciu pomocou jpegtrans. Ten
okrem toho dokaze skopirovat aj EXIF tagy to sa hodi.

Ak sa ti nechte tahat novy gqview, daj ti toto do akcii:
"if jpegtran -rotate 90 -copy all -outfile %p_tmp %p; then mv %p_tmp
%p;else rm %p_tmp;fi"

PS: samozrejme potrebujes program jpegtran

--
Ernest Beinrohr, OERNii
eAdmin @ axonpro.sk, http://www.axonpro.sk/