[linux] X-windows

Matej Pivoluska pivoluska na matfyz.cz
Pondělí Duben 5 10:56:12 CEST 2004

Dňa Pondelok 05 Apríl 2004 09:24 Miro Bobovsky napísal(a):

> [...]
> nemal defakto znemoznit HWrove fungovanie teda nutnost rebootu ? Ide mi o
> to ze zatial jedine riesenie = nutnost rebootu co je teda ozaj velmi velmi
> zle ...
>
> nikdy ti nespadol X-win ? (obdoba kill ale kill vies vyvolat aby to nebola
> nahodna chyba) a potom sa uz nevratis ani do text modu a mozes len reboot
> cez siet .. (btw viem ze mam dost specificky HW a kill -9 niekde ide ok ..
> ale co robit ak nefunguje ? reboot IBA REBOOT)
> Vymen si riadok kill -9 X za "pad X-windows" a skus zformulovat teraz

No, pozri, mlady, tato jediny, kto sa tu zo seba snazi robit machra si ty.
Preto sa vlastne mozes cudovat, ze Ti vlastne napisem nejake rozumy a
neodignorujem Ta ako zbytok.

Toto je teoria, ktoru som pocul asi pred rokom. Nikdy som neoveroval jej
pravdivost:

(zjednodusene:)
Problem je naozaj niekde inde. Kernel Ti bez pomoci Xov nevie zrekonstruovat
nativny textovy rezim. To je v podstate koli HW. Nedokazes sa prepnut z
"neznameho" gr. rezimu do nejakeho ineho znameho/konzistentneho. Proste
potrebujes vediet stary rezim, z ktoreho sa prepinas a novy rezim, do ktoreho
sa chces prepnut. O ziadnom "resete" rezimu som zatial nepocul.

Kernel sa spolieha na X server, ze si spravi svoju pracu. Ked ho vsak natvrdo
killnes, tak sorry.

> btw sory za nevhodny ton .. ale nemam dnes naladu na taketo zarty

Dalsi abonenti konferencie tiez nie.

> bbo

mP
--