[linux] usb-serial

Miro Bobovsky bobovsky.miroslav na ives.vs.sk
Středa Duben 7 08:58:13 CEST 2004

Zrejme je to bug drivra pl2303.

Teda .. minicom a vobec rozne seriove komunikacie funguju v pohode. Ak ale na
danu seriovu linku chcem spravit getty a terminal pristup tak to skaredo zmrzne
a obcas spravi jadro az Oops a obcas sa cele jadro odporuca ...

Ak znasilnim genericky modul usbserial aby len on robil obsluhu (poviem ze
tento vendor je pre teba) .. tak to nezatvrdne a bezi ok ale vtedy sa neda
menit baudova rychlost ..

Skusane na jadrach 2.4.18 (stable debian) ale aj na 2.5.73 (A. Cox kdesi nieco
odporucal skusit) a aj na 2.6.3 a vsade rovnako .. Dodatocne som zistil ze cely
problem je v nastavenu modov (stty)

ked som namiesto login dal svoje prg hello/n world . tak zdochne po prvom "\n"
..
Dalsie testy ukazali ze ono to vlastne ani nesuvisi s getty ale ono to dochne
pre nestavenie stty
Teda ak je v raw access tak to prejde (co ma aj minicom) ale ak je v klasickom
buffer tak je to v prdeli.
Skusane na usb-serial prevodniku od IBM a aj nejaky noname .. oba ale boli
pl2303 compatibilne (ina sa mi nepodarilo zohnat).

T.j. Ak mate niekto usb-serial prevodnik .. ide vam cez neho spravil getty
login ? (zaujima ma aj pl2303 aj niepl2303, ak niekto ma, prevodnik .. ci je to
iste v nom). (vdaka aj za sukromny mail)

---
btw: x-windows pad .. (uz len ako btw a prosim bez reakcii ;-))

a, kill -9 bola len ukazka ako napr vyvolat chybu (pad) .. X-win (teda xfree86)
povazujem za velmi nestastny system .. kedze lubovolny iny HW je architekturou
navrhnuty tak ze lubovolne zaobchadzanie nieje odkazane na reboot celeho
systemu.
b,Samozrejme vsetci vieme ze nejaky "reset" nema opravit chybu programu ci
HWeru a chybo treba opravit .. ibaze blbo sa to odladzuje ak treba mat siet
alebo zakazdym reboot (a je nutne mat acpi power button lebo inak ani reset
nieje z coho spravit). Mne neslo o systemove riesenie problemu ale ci uz
nahodou neexistuje podla mna vcelku ozaj velmi uzitocna utilita pre obcasne
pouzitie ! (nic viac nic menej)
zaver - nieje lebo je to zrejme aj mozno technicky nerealizovatelne (mozno ak
je pod vsetkym FB alebo odhodenim a nahodenim modulov atd .. sa da nieco
vyriesit .. aspon je naznaceny smer v com je asi problem - jadro az prilis
dovolilo nejakej aplikacii posahat HW a ani ono samo si nezapamatalo ako by to
malo byt ak to dany bordelar neuprace kedze dany HW nepouziva len ono. Inak
zaujimave tusim je aj to ze klavescina je ozaj mrtva (ako by stratila ten FDa
nejde ani ctrlaltdel) ale ak sa fbset strelim na nejaky mod tak sa obnovi aj
klavesnica aj obraz)
Btw rovnako smutne je aj ze nahodenim framebuffra a jeho unloadom sa mi povodny
txt rezim nevrati ale rovnako sa odpilim .. (zase je to ale zrejme chyba daneho
drivra na danom specifickom HW).
Chapem ze X-win chcu vratit po skonceni rezim taky aky bol .. napr do FB ak
boli spustane z konzoly s FB.
Ibaze tato ficurina ak sa mi predtym povodny txt rezim rozhasil je nevhodna a
hladal(m) som ci fakt neexistuje  sposob ako si vynutit (--force-txt) priamo
nativne txt. Zatial to vyzera ze idealne je mat konzolu terminalovu a ta sa
neposaha ;-)).
Aj tak vdaka za rozne podnetne napady (aj zo sukromnych post) ktore o tyzden
ked budem mat zase HW na experimenty oprobujem (ak medzitym nejak nedosolicham
Xwin k poriadnej oprave a prestanu padat .. ibaze taketo stroje mam momentalne
dva a na jednom to padne az pri pohybe okien pri instalovani oracle .. a teda
blbo sa ta chyba vyvolava)
Dalsie rozpitavavanie toho kto co povedal ci sa vyjadril presne a hranie sa so
slovami a temami co je kill a signal, zabijanie, machrovanie, pravidelnosti
proste odklon od temy ...  je ozaj bezpredmetne a nechajme to uz uzavrete.(ak
sa teda niekto neciti este urazeny - uznavam .. moja reakcia na radu nerob
kill -9 bola asi pre mnohych prevokujuca - sorrac).

bbo