[linux] sendmail relay + antivir nod32

Martin Kyrc martin.kyrc na gjavsnv.edu.sk
Neděle Duben 11 12:02:14 CEST 2004

nepoznam sendmail nejak dokonale, takze som nevedel o content filtry pre
sendmail - milter. dik.

skusil som pouzit milter pre sendmail,a le:
1. ak som sa odkazoval na socket vytvoreny nod32d, tak to po odovzdani
spracovania mailu na tento daemon, zdochlo (skoncilo sa spracovanie)
2. takziez som skusil pouzit presmerovanie na port vytvoreny nod32smtp.
ten vie definovat port na ktorom ma pocuvat a port kam ma poslat
vysledok. prave ten druhy port som nevedel co zadat. (principialne to
iste ako content_filter pre postfix)

otazka:
je vobec mozne pouzit nod32lms (nod32d, alebo nod32smtp) pre kontrlu
posty na MTA, ktory iba relay-uje postu pre dalsie serveri?
Skusal to niekto?
Podla dokumentacia k nod32lms, by to teoreticky malo ist (kedze
nod32smtp sa spraa ako transparentny smtp daemon, ktory pocuva na jednom
porte a vysledok posle na iny). no ak som skusil
{inet}-->(25/tcp)[nod32smtp]-->(2525/tcp)[MTA sendmail], tak to, co
prislo na MTA, bolo pre sendmail necitatelne (neviem presne co
zobrazoval log, nemam teraz pristup k tomu servru).

ak ma niekto s tymto ake-take skusenosti, bol by som povdacny za
akekolvek nakopnutie.
dakujem