[linux] sendmail relay + antivir nod32

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Neděle Duben 11 14:32:15 CEST 2004

Ahoj,

> je vobec mozne pouzit nod32lms (nod32d, alebo nod32smtp) pre kontrlu
> posty na MTA, ktory iba relay-uje postu pre dalsie serveri?
> Skusal to niekto?

samozrejme, postfix+amavisd-new+nod32+clamav mi takto fici uplne v
pohodicke. staci pouzit postfixovy content-filter interfejs.

inak, moze to zvadzat k takymto zvrhlostiam ako:

postfix->amavisd->dalsi server

pripadne

amavisd->postfix->dalsi server

taketo setupy vysoko neodporucam (prvy kvoli tomu, ze amavisd je sice
smtp klient, ale nema queue, druhy kvoli tomu, ze vystrcite na net
amavisd-new, ktory nemusi byt tak bezpecnostne ok ako amavis).

> Podla dokumentacia k nod32lms, by to teoreticky malo ist (kedze
> nod32smtp sa spraa ako transparentny smtp daemon, ktory pocuva na jednom
> porte a vysledok posle na iny). no ak som skusil
> {inet}-->(25/tcp)[nod32smtp]-->(2525/tcp)[MTA sendmail], tak to, co
> prislo na MTA, bolo pre sendmail necitatelne (neviem presne co
> zobrazoval log, nemam teraz pristup k tomu servru).

taketo setupy velmi neodporucam, osvedcilo sa mi to akurat pri
trendmicro viruswall (co je zmodifikovany sendmail), vacsina ostatnych
komercnych smtp serverov/klientov je dost retardovanych.

odporucam zbavit sa toho sendmailu ako rychlo to len ide, to vyriesi 90%
problemov.

 J.