[linux] sendmail relay + antivir nod32

Miro Bobovsky bobovsky.miroslav na ives.vs.sk
Úterý Duben 13 08:46:14 CEST 2004

Cez veskeru averziu vela ludi voci sendmailu to s nim v pohode a pekne ide a aj
je to pekne korektne co sa monohokrat o inych zliepaninach stylom ze niekto iny
caka na porte 25 (a obcas aj umozni relay, a dufa ze na presmerovany port XY25
mi mail nik neposle) povedat neda.

Sendmail ti vyhodnoti vsetky spam a relay atd pravidla a bude cakat na porte
25.
no tesne pred "prijatim" a odobrenim prijatia spusti filter milter a ten si mas
napisat sam
(v doc je demo na par riadkov) a ten nech ti spravi cokolvek ... (napr zavola
script ala inflex, amavis ci rovno nejaky antivir napr nod32)
Skus si to najskor tak a potom uvidis co dava sendmail a co pozaduje nod32d
teda ako treba v tom malom Cckovom prg prerobit mail aby s nim bol daemon nodu
spokojny a budes mat vyhrane.

bbo
----- Original Message -----
From: "Martin Kyrc" <martin.kyrc na gjavsnv.edu.sk>
To: <linux na lists.linux.sk>
Sent: Sunday, April 11, 2004 12:01 PM
Subject: Re: [linux] sendmail relay + antivir nod32

nepoznam sendmail nejak dokonale, takze som nevedel o content filtry pre
sendmail - milter. dik.

skusil som pouzit milter pre sendmail,a le:
1. ak som sa odkazoval na socket vytvoreny nod32d, tak to po odovzdani
spracovania mailu na tento daemon, zdochlo (skoncilo sa spracovanie)
2. takziez som skusil pouzit presmerovanie na port vytvoreny nod32smtp.
ten vie definovat port na ktorom ma pocuvat a port kam ma poslat
vysledok. prave ten druhy port som nevedel co zadat. (principialne to
iste ako content_filter pre postfix)