[linux] CZ-SK X Window klavesnica

KÁČER Daniel Daniel.KACER na assetsoft.sk
Středa Duben 14 12:19:12 CEST 2004

aj ti ide prepnut sa do konzoli ?
cez CTRL+ALT Fx ??
lebo mne toto nejde..
prepinanie klavesnice mi funguje tiez...
ale nedokazem sa z X-koznoli prepnut do terminal konzoli !

-----Original Message-----
From: linux-admin na lists.linux.sk [mailto:linux-admin na lists.linux.sk]On
Behalf Of Peter Mann
Sent: Wednesday, April 14, 2004 11:57 AM
To: linux na lists.linux.sk
Subject: Re: [linux] CZ-SK X Window klavesnica

On Wed, Apr 14, 2004 at 08:25:56AM +0200, KÁCER Daniel wrote:
> Mam taky zaujimavy ukaz... neviem si s tym poradit...
> Do teraz na Woodyho v X-kach som mal nastaveny US_SK klavesnicu
> pouzival som symbol czsk a prepinanie mi islo cez LSHIFT+RSHIFT
> "xkb_variant"	"czsk"
> "xkb_option"	"xfree86(us_sk_qwerty)"
> a pohode sa dalo z X-iek prepnut do konzoli...
>
> teraz mam taky problem... ze tam ma XFree 4.3.0.1
> a prestalo mi fungovat toto prepinania klavesnic...
> tak som si nasiel na nete, ze tam treba nastavit nasledovne veci
> "xkb_variant"	"us,sk_qwerty"
> "xkb_option"	"grp:alt_shift_toggle"
> [...]

ja pouzivam priamo prikaz:
setxkbmap -rules xfree86 -layout "us,sk_qwerty" -option "grp:alt_shift_toggle"
a prepinanie funguje pekne cez alt+shift, takze si to najprv vyskusaj a
potom to pripadne daj do XF86Config-4

docital som sa o tom v subore:
/etc/X11/xkb/README.config
tam je popisane, co treba dat do XF86Config-4

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE