[linux] Vhodna distribucia Linuxu pre PentiumII (fwd)

Plzik Milan mmp na golem.gymzv.sk
Středa Duben 14 14:43:15 CEST 2004

No, dost tazko povedat... . Zavisi to od hlavne od skusenosti s Linuxom
atd... . Vybral som zobar zastupcov  - kazdy z nihc podla mna reprezentuje
urcity smer, ktorym sa uberaju aj podobne distribucie.
Tento mail je dost subjektivny, neberte ho, prosim, ako zaklad flame,
alebo nieco podobne.

 - Debian - celkom flexibilny, viac menej sa oplati mat stroj s debianom
na nete, aby sa dali dotahavat potrebne balicky - instalator na CD ma tych
CD okolo 10, neviem presne. Ak je pozadovany stabilny, su tam dost stare
verzie software. Kompilovany je na i386, co moze byt trosku nevyhoda.
Instalator je dost strohy, treba sa vyznat.  www.debian.org
Dalsie podobne mozno: slackware, ...

 - Mandrake - dodava sa na CDckach, ma pekny graficky instalator,
kompilovany tusim na i586, co by mohlo trosku pomoct zvyst vykon. Je to
IMHO hlavne desktopova distribucia, dodava sa na zopar CD. Instalaciu
zvladne aj menej skuseny clovek. www.mandrake.org
Dalsie podobne: fedora, ...

 - Gentoo - distribucia, ktoru si clovek moze vyladit uplne na svoj obraz.
Aj tu odporucam mat _MORE_ volneho casu a pristup na net - dost rychly. V
podstate sa da skompilovat zo zdrojaku skoro cely. Stiahnut sa daju aj
binarne baliky, lebo kompilacia moze trvat aj veelmi dlho. www.gentoo.org
Dalsie podobne: SourceMage, ...

	Milan Plzik