[linux] Vhodna distribucia Linuxu pre PentiumII (fwd)

KÁCER Daniel Daniel.KACER na assetsoft.sk
Středa Duben 14 15:02:12 CEST 2004

par upresneni...!!!

- Debian: Ak je pozadovany stabilny, su tam dost stare verzie software.

to je sice pravda, ale trosku z ineho pohladu... to, co vyhlasi Debian za stable, je ale fakt stable...
to, ze su to balicky starsieho software ma za nasledok cely komplikovany testovaci proces,
ktory debian zaviedol.. ale to este stale nikomu nebrani v tom, mat najnovsi software v unstable verzii...
uz som to raz spominal... niekedy byva aj pravidlom, ze to co ma Debian vyhlasene za unstable, je niekedy stabilnejsie ako co ine distribucie vyhlasuju za stable alebo pri najlepsom za Release verziu...

- Debian: Kompilovany je na i386, co moze byt trosku nevyhoda.

To, ze to je kompilovane na i386 arch. nepovazujem za nevyhodu.. prave naopak...
Ale zase nikto nikomu nebrani ani nezakazuje si to odladit aj na i686...
poznate nejaku prekazku, ktora by tomu branila ??? ja nie...

- Mandrake: kompilovany tusim na i586, co by mohlo trosku pomoct zvyst vykon.

s tymto zasadne nesuhlasim... dovod ?
niekedy viac moze znamenat malo... a to z toho dovodu, ze tieto sofistikovane distribucie typu, Mandrake, RedHat, Suse
su sice default kompilovane na troxu vyssiu architekturu, ale je tam straaasne vela zbytocnosti zakomponovanych, ktore niekedy mozu mat za nasledok dlhsi nabeh samotneho systemu, pomalsie odozvy aplikacii, haluzne spravanie atd.
odskakal som si to dakedy.. viem o com hovorim...
ked raz niekto planuje robit na solidne odladenym OS... ako je Linux, bez kompilacie a odladovanie MINIMALNE !!! kernelu ho neobide...
takze spoliehat sa na to, ze to bude skombajnovane na nejaku i586 architekturu... to by som nebral za vyhru...

- Gentoo: distribucia, ktoru si clovek moze vyladit uplne na svoj obraz.

dalsia s prepacenim blbost... kazdy skusenejsi luser predsa vie, ze kazda distribucia sa da upravit presne na svoj obraz, len to treba vediet... a ak to ten luser nevie, tak gentoo mu ju tak isto na prd ako hoci aka ina distribucia..
ja viem, opakujem sa.. ale malo ludi si zrovna tieto zasadne veci neuvedomuje....