[linux] Vhodna distribucia Linuxu pre PentiumII (fwd)

Čtvrtek Duben 15 08:13:15 CEST 2004

On 14.04 14:42, Plzik Milan wrote:
>  - Debian - celkom flexibilny, viac menej sa oplati mat stroj s debianom
> na nete, aby sa dali dotahavat potrebne balicky - instalator na CD ma tych
> CD okolo 10, neviem presne. Ak je pozadovany stabilny, su tam dost stare
> verzie software. Kompilovany je na i386, co moze byt trosku nevyhoda.
> Instalator je dost strohy, treba sa vyznat.  www.debian.org

stable debian ma 5 CD z toho 2 so zdrojakmi ktore bezne potrebne nie su.

imho idealne je zohnat si prve CD z zvysok dotiahnut z netu. ak tedas
postacuje spojenie (pevna linka rozhodne, inac staci 28800 ak nechas po
oznaceni tahat baliky cez noc)

vyhoda stable debianu je overenost balikov, s aktualnostou su problemy.

> Dalsie podobne mozno: slackware, ...

rozhodne by som nepovazoval slackware za podobny debianu.

>  - Mandrake - dodava sa na CDckach, ma pekny graficky instalator,
> kompilovany tusim na i586, co by mohlo trosku pomoct zvyst vykon. Je to
> IMHO hlavne desktopova distribucia, dodava sa na zopar CD. Instalaciu
> zvladne aj menej skuseny clovek. www.mandrake.org
> Dalsie podobne: fedora, ...

podobne su aj redhat a suse - vsetko su to RPM-based distribucie.

>  - Gentoo - distribucia, ktoru si clovek moze vyladit uplne na svoj obraz.

to moze kazdu len inym sposobom ;)

> Aj tu odporucam mat _MORE_ volneho casu a pristup na net - dost rychly. V
> podstate sa da skompilovat zo zdrojaku skoro cely. Stiahnut sa daju aj
> binarne baliky, lebo kompilacia moze trvat aj veelmi dlho. www.gentoo.org
> Dalsie podobne: SourceMage, ...

takmer vsetky distribucie linuxu sa daju instalovat z binariek aj zo
zdrojakov. Lisia sa skor v tom
- ktory sposob instalacie je preferovany
- balickovacim systemom

Despite the cost of living, have you noticed how popular it remains?