[linux] Zvlastne zatuhnutie linuxu, neviece cim to mohlo byt?

Matus Horvath Matus.Horvath na zoznam.sk
Sobota Duben 17 18:46:12 CEST 2004

Saturday, April 17, 2004, 6:29:42 PM, you wrote:

MH> Ahoj,

MH> 	To mi znie ako keby ti ta aplikacia pozrala secku pamat (nieco v nej
MH> nereleasuje pamat ako by sa patrilo na slusnu aplikaciu), a potom ti zozere
MH> aj swap.. Ta 0-order hovori, ze kernel nevie namapovat ani jednu page..
MH> hmmm ako je nastaveny swap? skus sa pozriet co ti robi swap, ked ti bezi ta
MH> aplikacia.. Mozno strielam veeelmi naslepo..

MH> 	Martin

Hi,

mozno by to chcelo nastavit si cez ulimit nejaky rozumny limit max
vyuzitia pamate. Ak vravis ze uid > 0 tak sa aspon budes moct
prihlasit ako root a rucne posundavat tie spravne procesy.

Inak cital som ze OOM killer sa da v novych jadrach konfigurovat,
teda da sa pri kompilacii jadra vybrat jedna z dvoch moznosti
(co mi to tak aktualne pripomina ;) - strategii ako vybrat proces
ktory bude odpalkovany pri nedostatku pamate. Povedal by som
ze v tvojom pripade sa nevyberie ten spravny proces takze sa zacnu
doradu sundavat rozne procesy ale pamat to zerie aj dalej.

Problem je v tom ze asi neexistuje uplne spolahlivy algoritmus ktory
urci ktory proces zapricinil nedostatok pamate, takze sa musia pouzivat
rozne heuristky a tie samozrejme nefunguju vzdy.

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:Matus.Horvath na zoznam.sk
http://www.elf.stuba.sk/~horvathm