OT: nutnost ptr recordu (Was: Re: [linux] nemozem poslat mail)

Martin Hudec corwin na aeternal.net
Pondělí Duben 19 07:54:16 CEST 2004

Ahoj Peter,

On Mon, Apr 19, 2004 at 06:39:40AM +0200 or thereabouts, Peter Mann wrote:

> takze reverzy netreba ... mozeme robit na internete este vacsi bordel -
> provider by mal byt schopny zaviest reverzny zaznam - a ak nie je, tak
> to nie je provider v pravom slova zmysle - len sa na neho hra

	Nikde nehovorim, ze reverzy netreba, hovorim, ze ak ich mam tak je
dobre a ak ich nemam, tak je to iba moja slobodna vola, resp. blbost a budem
znasat dosledky.. :)

> a z vlastnych skusenosti viem, ze zopar "providerov", ktori maju zaroven
> na starosti nejaky ten mail server po zavedeni RBL na mojom serveri
> prvykrat poculi slovne spojenie open-relay a reverzne DNS, o nutnosti
> e-mailovych adries postmaster@ a abuse@ ani nehovoriac

	Suhlasim.

> kolko mailov denne chodi cez vas mail server? kolko vasich pouzivatelov sa
> stazuje na kopu spamov? zavisi od konkretnej situacie ... a z vlastnej
> skusenosti viem, ze jedna velmi velka firma, ktora ma pobocku na
> Slovensku nemala spravny PTR - admin sa ozval (totiz na postmaster@ a
> abuse@ mi chodia maily zovsadial), a vec sme vyriesili ... nakoniec za
> morom zaviedli spravny reverz a je klud ... nestazovali sa, ze co si to
> dovolujem, uznali, ze nemaju vsetko v poriadku

	Na kopu spamov sa ani nestazuju, ostatne uspesne pouzivam amavis, so
spamassassinom a clamavom.. obcas nieco prejde, ale vacsina konci v specialnom
mailboxe, ktory raz za neaky den prebehnem, ci tam nahodou neuviazlo nieco
dolezite. Na druhom mailserveri (tom vacsom :)) mam jeden problemik s clamavom,
kvoli ktoremu sa mi hlusi cela kontrola, takze je to momentalne vypnute a riesim
to.

> a ak sa vratime k povodnemu problemu, tak ak je zakaznikom a provider mu
> vytvoril moznost posielat cez smtp-auth, tak treba nastavit klienta
> (teda qmail), aby sa autentifikoval smtp serveru pred odoslanim posty
> (osobne pouzivam postfix - cital som uz o takej moznosti a nastaveni,
> ale este som to v praxi s postfixom ako smtp-auth klientom neskusal)

	Ano, to mas pravdu.. ja som mu len ponukol alternativu, nakolko qmail
vobec nepoznam, a tak mu nebudem radit ako riesit smtp auth..
Inak dakujem aj tebe aj rikimu za podnetne nazory :).

	prajem pekne rano,

	Martin

Martin Hudec		| corwin at aeternal.net
http://www.aeternal.net	| cell +421 907 303 393