[linux] RAID alebo LVM?

Peter Samek samek na upc.uniba.sk
Pondělí Duben 19 17:06:16 CEST 2004

On Mon, Apr 19, 2004 at 01:59:50PM +0200, Marek Podmaka wrote:

> Pozeram vsetky mozne stranky o RAID (vratane Software RAID HOWTO), ale
> nikde nemozem najst, ci je mozne do linearneho RAIDu neskor pridat dalsi
> disk.
Pokial pouzijes modul linear, tak by to malo ist, ale podla mna sa skor
vyplati pouzit nejaky volume manager. Mozem potvrdit, ze tam to funguje.

> Niekde som nasiel dokonca navod na RAID+LVM, ale neviem, k comu je to
> dobre? Je potom mozne napr. zvacsit RAID5 pridanim dalsieho disku?

Kedze sa funkcie RAID a LVM zvacsa neprekryvaju, tak to obvykle zmysel
ma... Napr. mal som server s dvoma diskami. Potreboval som ale
funkcionalitu raid0 aj raid1. Tak som spravil md0 (raid1), odkial sa
bootovalo, md1 (raid1) na dolezitejsie veci a md2 (raid0) na menej
dolezite ale objemne. Potom som vytvoril volume skupinu (VG) "mirror"
na md1 a VG "strip". V nich som dalej vytvaral logicke volumy podla
potreby.

Co sa tyka zvacsovania raid5, tak to nie je velmi standardna operacia.
Mal by existovat tool pre linux sw raid co by to mal dokazat, ale neviem
nakolko to je stabilne a otestovane. Ked som to skumal, tak to bolo skor
v takom experimentalnom stadiu, ze to mohlo fungovat, ale zarucene to
nebolo.

> A moj hlavny problem - teda neskorsie zvacsenie existujucej partition
> pridanim noveho disku (aj bez redundancie RAIDu, kedze sa bude pravidelne
> zalohovat) riesi aj samotne LVM?

Ano, na toto je LVM (alebo aj iny volume manager) ako stvorene.

Peter
--
 Peter Samek
 samek na upc.uniba.sk